מאַכן אַ דיוואָושאַנאַל.
הקדמה
פילע מאל מיר האָבן געהערט אַז איר דאַרפֿן צו האָבן אַ טעגלעך דיוואָושאַנאַל, אָבער דער ערשטער פּראָבלעם מיר פּנים איז אַז מיר טאָן ניט וויסן וואָס אַז איז, איז אַ צייַט פון לערנען פון די וואָרט? איז עס נאָר אַ?, לייענען צייַט איז אַ צייַט פון תפילה? ווי טאָן איר טאָן אַ טעגלעך דיוואָושאַנאַל?, דעם איז וואָס מיר וועלן פּרובירן צו ענטפֿערן בעקיצער אין דער ווייַטערדיק פּאַראַגראַפס.
וואָס איז אַ טעגלעך דיוואָושאַנאַל?
א שטיל צייַט איז בייסיקלי אַ צייַט פון כאַווערשאַפט מיט גאָט, אַ ספּעציעל קער אַוועק צו הערן צו גאָט און רעדן מיט אים וועטער דאס איז געטאן דורך תפילה און לייענען זיינע וואָרט .; אָבער טאָמער די מערסט וויכטיק שטריך פון אַ דיוואָושאַנאַל, און וואָס חילוק לייענען צייַט איז אַ שטיל צייַט מיט זייַן טראָפּ אויף די פּראַקטיש אַפּלאַקיישאַן פון וואָס גאָט איז געזאגט, אַז איז, אַ דיוואָושאַנאַל גיט מיר ינסטראַקשאַנז פּינטלעך צו וואָס גאָט איז געזאגט, ניט נאָר אינטעלעקטואַל וויסן פון וואָס גאָט זאגט אָדער ניט נאָר גיין אין זיין כאַראַקטער אָדער אין מיין נאַטור, אָבער באַטאָנען טריט אַז העלפן מיר צו טאָן דעם וועט פון גאָט.
ווי די פֿרייַנדשאַפֿט צווישן צוויי מענטשן וואקסט ווי איר ייַנטיילן מיט די אנדערע מער אַקטיוויטעטן, מער סיקריץ, מער אין פּראָסט, מער מאָל גערעדט, לאַפינג און רופט! דער זעלביקער וועג, מיין שייכות מיט גאָט איז געשטארקט אין מיין שטיל מאל. אין אַז צייַט אַליין מיט גאָט איז ווען מיין צוטרוי אין אים וואקסט ווייַל איך וויסן אים פּערסאַנאַלי יעדער טאָג אַ ביסל מער. (ניט נאָר וויסן וועגן אים אָבער צו וויסן אים)
אויך, אין מיין דיוואָושאַנאַל מאל אַ טאָג איז ווען איך באַקומען קלאָר ינסטראַקשאַנז וועגן די ספקות אַז איך האָבן (יעקב 1: 5), איך באַקומען וואָרנינגז פון גאָט אויב איך בין דיוויייטינג פון די דרך (משלי 3: 5-6), איך באַקומען שטימונג אויב איך בין אַראָפּגיין אין גייסט (סאַם 119: 92), אָדער ווען איך ריגיין האָפענונג אויב איר פילן פאַרפאַלן אָדער כאַרטבראָוקאַן (רוימער 15: 4). איר וועט זיין סאַפּרייזד ווי פילע מאל אין דיין טעגלעך דעוואָטיאָנס אַז גאָט וועט גרייטן פֿאַר אַ פּרובירן, אָדער גיט איר עטלעכע פערזן אַז עס איז נייטיק אַז איר טיילן מיט עמעצער וואס איז לעבעדיק אַ קאָמפּליצירט סיטואַציע.
וואו טאָן מיר אָנהייבן?
עס זאל העלפן צו נאָכפאָלגן די פֿירלייגן:
1.דעטערמינאַ אַ פאַרפעסטיקט צייַט פֿאַר דיין שטיל און שטעקן צו אַז פּלאַן, טאָן ניט פּרובירן צו טאָן דיין דעוואָטיאָנס אין דיין פּאָטער צייַט ווייַל זיי רובֿ מסתּמא וועט קיינמאָל געפינען די צייַט. אויב איר אַדזשענדאַז, מגילה און רעספּעקט יעדער טאָג ווי לאַנג ווי איר נוצן פֿאַר דיין דיוואָושאַנאַל וועט אַפּטאַמייז יעדער פון דיין ינקאַונטערז מיט גאָט.
2.טשאָאָסע אַ בוך און טאָן דיין דעוואָטיאָנס אין עס פון די אָנהייב צו די סוף. עס איז רעקאַמענדיד אַז איר פשוט עפענען דיין ביבל בייַ טראַפ יעדער טאָג ווייַל איר לויפן די ריזיקירן פון אָוווערלוקינג וויכטיק אַספּעקץ פון די קאָנטעקסט און צו 'זאגן' דאס וואס די ביבל טוט ניט טאַקע זאָגן. ווי אַזוי וואָלט איר לייענען אַ ליבע בריוו? איר וואָלט אָנהייב דורך דעם אָנהייב און וואָלט לייענען סלאָולי, קאַמלי, ביז די סוף איז ניט עס? די ביבל איז אַ ליבע בריוו אַז גאָט געשריבן איר! אזוי נעמען אַ בוך פון דער אָנהייב און נאָכגיין עס צו די סוף.
3.טשאָאָסע אַ פאַרפעסטיקט אָרט אין דיין היים! אַ אָרט ווו איר זענען נישט ינטעראַפּטיד דורך עפּעס אָדער ווער עס יז, און אַז אָרט האט אַ ספּעציעל אָרט ווו איר וועט שטענדיק געפינען גאָט. אַז וועט העלפן איר נישט צו זיין דיסטראַקטאַד און וויסט צייַט קוקן פֿאַר אַ אָרט צו פּאַסיק איר אין דיין דיוואָושאַנאַל.
4 צען רשימות אַלע די זאכן איר וועט דאַרפֿן: א ביבל, אַ העפט, אַ בלייַפעדער שאַרפּענער, עטק קראָם אין אַ אָרט ווו איר שטענדיק טאָן דיין דיוואָושאַנאַל. ווייל אַלץ גרייט צו ויסמייַדן ווייל צו באַקומען אַרויף פֿאַר עפּעס איר האט פארגעסן, און אַזוי איר קענען בלייַבן פאָוקיסט אויף וואָס גאָט איז געזאגט, אָן דיסטראַקשאַנז.
אָנהייבן
! אָנהייבן
דער ערשטער זאַך צו טאָן איז קלייַבן אַ בוך פון די ביבל. אויב דעם איז דער ערשטער מאָל איר טאָן אַ דיוואָושאַנאַל, פילייַכט זיין בעסטער צו אָנהייבן מיט עטלעכע פון די ניו טעסטאמענט, פֿאַר בייַשפּיל איינער פון די גאָספּעלס. אין קיין פאַל, דאַוונען אַז גאָט וועט ווייַזן איר צו דעם בוך אַז ער וויל צו רעדן.
תפילה שריט 1
אַמאָל איר האָבן אויסדערוויילט אַ בוך (זאָגן פֿאַר בייַשפּיל מיר אויסדערוויילט די בשורה פון מארק) ערשטער זאַך מיר טאָן איז דאַוונען און פרעגן גאָט צו העלפן אונדז צו הערן און אַז מיר קענען זען וואָס זיין וועט. מאַכן אַ קורץ תפילה אַז וועט העלפן איר געדענקען וואָס איר 'רע אין פראָנט פון סאַבמיטינג און ייַנרייען דיין האַרץ מיט גאָט. געדענק דאָס איז ניט דיין צייַט פון תפילה און השתדלות פֿאַר אנדערע עס איז די צייַט ווען, ווי אַ זעלנער, איר זענען פּריזענטינג אין פראָנט פון דיין קאַפּיטאַן צו באַקומען אָרדערס און ינסטראַקשאַנז, נישט צו פרעגן פֿאַר פאַוואָרס.
לי, סאָרט און מעדיטאַטעס
1 לי און מארק
מיר תיכף אנגעהויבן לייענען די קאַפּיטל וואָס קאָראַספּאַנדז צו אונדז (אין דעם פאַל דער ערשטער קאַפּיטל פון דער בשורה פון מארק) עטלעכע מאל, אָבער מיר וועט לייענען מיט אַ בלייַפעדער אין האַנט און טשעק אַלץ צו אונדזער ופמערקזאַמקייַט, ד"ה, עס קענען זיין אַ פראַזע אַז סאָונדס טשיקאַווע אָדער מאָדנע צו אונדז; אַ וואָרט אַז איז ריפּיטיד פילע מאל, עטלעכע שטעלונג פון אַ באַזונדער כאַראַקטער, איר האָבן אַ שייכות פון גרונט און ווירקונג (... אויב איר טאָן דעם ... וואָס פּאַסירן ...), עטלעכע קאַנטראַס אַז איר קענען ידענטיפיצירן, עטק
2 מעדיטאַטע
אין דעם פונט איר וועט באַמערקן אַז עס זענען עטלעכע זאכן איר ווע שוין אנגעצייכנט אין דיין ביבל, קאַנסאַנטרייט אויף יענע פּאָרשאַנז (בעט גאָט וואָס ער וויל צו זאָגן) און אויסקלייַבן די איין אַז קאַטשאַז דיין ופמערקזאַמקייַט.
נעמען צייַט צו קלערן אויף אַז חלק. הייַנט מיר פֿאַרשטיין קלערן ווי טריינג צו שטעלן אַ ליידיק מיינונג, קלערן אויף די ביבל אָבער דער פאַרקערט איז אמת, איז צו פּלאָמבירן מיין מיינונג מיט געדאנקען פון דעם וואָרט.
רעוויעוועד אויף עטלעכע מאל אַז דורכפאָר אַז געכאפט דיין ופמערקזאַמקייַט און פרעגן זיך: איז עס עפּעס דאָ אַז איך האָבן צו נאָכמאַכן?, איז דאָרט עפּעס אין דעם דורכפאָר אַז איך האָבן צו ויסמייַדן?, ידענטיפיצירן מיט עטלעכע שטעלונג דאָ דערמאנט?, עטק
אפֿשר איר קענען מאַכן אַז דורכפאָר אין אַ זאַץ, למשל סאַם 1 זאל זיין:
"האר, איך בעט אַז איר שטעלן באַזונדער מיין שלעכט אויער עצות און האַלטן מיך נישט צו גיין אין די וועג פון זינדיקע. צי ניט לאָזן מיר זיצן מיט מאָקקערס אָבער האָבן הונגער און דאָרשט פֿאַר דיין וואָרט, אַז עס איז מיין פאַרגעניגן. איך ווילן צו ווערן ווי אַ בוים וואָס איז שטאַרק ווייַל ... עטק "
נעמען דיין צייַט, טאָן ניט פּרובירן צו גיכקייַט זאכן אַרויף און פּלאָמבירן דעם צייַט פון קלערן און תפילה, געדענקען גאָט וויל צו רעדן.
זאל ס נעמען אַ בייַשפּיל אין מארק פּרק 1, דעמאָלט, נאָך לייענען אַ פּאָר פון מאל איך דייאַלד (צווישן אנדערע זאכן) די וו.18 און וו.20 (איך איז געווען געשלאגן דורך די פראַזע "איז נאכגעגאנגען דורך" ווייַל עס איז ריפּיטיד צוויי מאָל אין אַ זייער קליין חלק, נאָר דרייַ ווערסעס).
שרייב עס אויף פּאַפּיר
איצט, איך וועט נעמען אַז חלק און מיט עס איך וועט פּלאָמבירן די בויגן וואס איך האב ווייטער. (איך וועט נעמען פון וואס סצענע ווייַל דאָרט וו.16 הייבט.) דעם בויגן איז באזירט אויף 2 טימאטעאוס 3: 16-17 זאגט, אז "כל פסוק איז ינספּייערד דורך גאָט און נוצלעך פֿאַר לערנען, פֿאַר רעפּראָאָף, פֿאַר קערעקשאַן, פֿאַר לימעד אין רעכטפארטיקייט, אַז דער מענטש פון גאָט זאל זיין ונ דורך יקוויפּט פֿאַר יעדער גוט ווערק. "שטעלן אַ ביסל קלאָר עטלעכע אַספּעקץ פון דעם דורכפאָר.
וואָס 2 טימאטעאוס 3: 16-17 דערציילט מיר איז אַז קיין חלק פון די ביבל ("כל פסוק") כּולל דער אָטעם פון גאָט (וואָס איז "ינספּייערד" אין דער אָריגינעל שפּראַך, דעם וואָרט האט די קאַנאַטיישאַן מיר פֿאַרשטיין הייַנט. ווען מיר זאָגן אַז דעם אָדער אַז מיר האָבן "ינספּייערד", אָבער רעפערס צו אַז קומט פון ברידינג אָדער אָטעם) און אויך האט פּראַקטיש פּראָגראַמען און ניט נאָר "אינטעלעקטואַל" (וואָס איז "נוצלעך") פאר פיר זאכן: לערנען, ריביוקינג, קערעקטינג און טריינינג אין רעכטפארטיקייט,. זאל מיר דעלוו אין די פיר זאכן און ווי זיי צולייגן אין מיין דיוואָושאַנאַל.
אַ. לערנען
דער וואָרט פון גאָט קענען לערנען מיר, אַז איז, צייכן מיר אַ וועג דורך וואָס איך קענען גיין מיט בטחון אַז איך וועל ניט האָבן פראבלעמען. אויב מיר גלייַכן דעם מיט אַ וועג מיר וואָלט זאָגן אַז די וואָרט פון גאָט קענען ווייַזן ("לערנען") ליינז, און אויב איך בין אין די ליין, וואס ווייזט מיר, איך וועט ניט האָבן פּראָבלעמס און באַקומען צו דעסטיניישאַן אָן צופאַל.
אין מיין דיוואָושאַנאַל, אין דעם אָפּטיילונג איך וועט שרייַבן אַראָפּ די פּרינציפּן פון גאָט ס וואָרט איז געמאכט מיר, די זאכן אַז גאָט יקספּעקץ פון אַ אמת באַליווער, קאַמאַנדז אַז טרעפן אין מיין רידינג, עטק
ב. קאָנוויקץ
רעפּראָאָף איז "ניצן אַן אַרגומענט קעגן" סאַנאַנאַמאַס מיט "ריפיוט", אָבער אין דער אָריגינעל שפּראַך די וואָרט אויך מענט עפּעס ווי "שולד". באַסיקאַללי וואָס פאולוס מענט ווען ער געשריבן דעם צו טימאטעאוס איז אַז גאָט ס וואָרט איז נוצלעך ניט בלויז צו לערנען אָבער אויך צו דערציילן איר וואָס איר זענען פיילינג אָדער וואָס איר ניטאָ טאן אומרעכט. די ביבל ניט נאָר ווייזט איר ווי איר זאָל גיין עס אויך קלאר יקספּאָוזיז איר ווען דיין דרך איז פאַלש. אויב מיר צוריקקומען צו די משל פון די וועג, עס ס ווי אַ פאַרקער אָפיציר דערציילט איר "איר ניטאָ ינוויידינג אַ ליין איז נישט פֿאַר איר, אַז ס אומרעכט, אויב איר האַלטן דעם אַרויף איר וועט האָבן אַ צופאַל."
אין מיין דיוואָושאַנאַל, דעם אָפּטיילונג קלאר שרייַבן אַראָפּ ווי איך בין פיילינג צו לעבן אַרויף צו וואָס איך נאָר געלערנט, (וואָס איך "געלערנט" אין פּאַראַגראַף איינער פון דעם אָפּטיילונג), דאס הייסט, דאָ שטעלן ווי און ווי פיל איך איך געקומען אויס פון די ליין אַז גאָט ארויסגעצויגן פֿאַר מיין זיכערקייַט.
C. פאַרריכטן
דאס וואָרט מיטל "צו ומקערן צו אַ גלייַך אָדער ריכטיק שטאַט" (ווייַנשטאָק ווערטערבוך). דער וואָרט פון גאָט ניט בלויז דערציילט מיר אויב איך ווע סטרייד, פּלוס עס העלפט מיר צוריק אויף די רעכט דרך ווידער. אין דעם בייַשפּיל פון די וועג, ווייזונג מיר ווו די פּיינטיד שורות זענען און העלפט מיר באַקומען צוריק אויף שפּור און פאָרזעצן דעם דרך.
אין מיין דיוואָושאַנאַל, אין דעם אָפּטיילונג איך שרייַבן אַראָפּ וואָס איך דאַרפֿן צו טאָן צו מאַכשער דעם וועט פון גאָט, צו צולייגן וואָס זיי געלערנט מיר אין סאַבסעקשאַן "אַ" פון דעם אָפּטיילונג.
ד. לימעד אין רעכטפארטיקייט,
דער וואָרט פון גאָט ניט בלויז געלערנט מיר ווי גאָט וויל מיר צו גיין. עס ניט בלויז דערציילט מיר אויב איך בלאָנדזשען פון זיין דרך און נישט נאָר דערציילט מיר וואָס צו טאָן צו ומקערן מיין גיין, אויסערדעם אַלע אַז, געבן מיר קלאָר ינסטראַקשאַנז צו האַלטן מיר אין גערעכטיקייט, אַז איז, אין גאָט 'ס וועג. אומגעקערט צו דער משל פון די וועג, געבן מיר שריט דורך טרעטן ינסטראַקשאַנז נישט צו אָפּנייגן פון די דרך: טורנס אויף די כעדלייץ, טאָן ניט גיין אַזוי פעסט, טאָן ניט קוקן אין די דעקאָראַציע אָבער די וועג, שטעלן אויף פינצטער ברילן צו ויסמייַדן די גלער, עטק
אין מיין דיוואָושאַנאַל, דעם אָפּטיילונג וועט שרייַבן אַראָפּ קאָנקרעט טריט איך מוזן נאָכפאָלגן צו מקיים וואָס איך געלערנט (פּאַראַגראַף "אַ"), וואָס איז געווען ניט טאן (פונט "ב") און אַז איז מיין ציל (פונט "C"). זיי זאָל זיין קלאָר, פּראַקטיש און קלאר וועראַפייאַבאַל טריט. ויסמייַדן פּאַטינג אויך יטיריאַל אָדער "רוחניות" מיטל טריט ווי "איך ליבע איר מער", "איך דאַרפֿן צו באַקומען אַרויף פרי", "איך מוחל", "דאַרפֿן צו דאַוונען", "איך בין געגאנגען צו לייענען די ביבל מער אָפֿט", עטק אַנשטאָט איר דאַרפֿן צו שרייַבן אַ סטראַטעגיע אַז קענען אָפּשאַצן קלאר, זאכן ווי, "איך וועט באַקומען אַרויף אין 06:00" "אלע טאג פון 14: 00-14: 30 איך דאַוונען פֿאַר מיין ווייב", "זונטיק איך וועט געבן אַ קרבן פון אַזאַ אַ משפּחה ביידע ווייַל איך וויסן איך דאַרפֿן ", עטק אַז וועג איר וועט קענען צו אַססעסס אויב זיי זענען באגעגנט אָדער ניט.
בייַשפּיל
טאָג: 30/04/09 סערווינג: מארק 1: 16-20
לערנען: (וואס איז די ביבליקאַל פּרינציפּ אָדער מאַנדאַט אַז לערנט מיר די ווארט?)
די תלמידים געזען יאָשקע מער וויכטיק צו נאָכפאָלגן קיין טעטיקייט זייַענדיק אַנדערטייקאַן. זיי לינקס זייער עקאָנאָמיש זיכערהייַט, לינקס זייער קאַמפערץ און זייער קרייַז פון טרייסט. כל דאָס אין דער זעלביקער מאָמענט, אז ער גערופן.
גאָט וויל אונדז צו נאָכפאָלגן אים אויבן אַלע מיינע אַקטיוויטעטן, אפילו אויב עס מיטל עטלעכע קרבנות איך וויסן ער וועט נעמען זאָרגן פון מיר.
רעפּראָאָף: (וואָס איך האָבן ניט אַנדערש צו לעבן אַרויף צו דעם פּרינציפּ?)
עס זענען פילע זאכן איך פּרעפֿיקס מיין שייכות מיט יאָשקע, פֿאַר בייַשפּיל, דעם וואָך איך 'ווע געזען אויך פיל טעלעוויזיע (יעדער נאַכט איך געקומען היים און די ערשטער זאַך איך טאָן איז קער אויף די טעלעוויזיע, אפילו דאַוונען צו דאַנקען גאָט איך אומגעקערט מיט געזונט), דעמאָלט איך גאַט צו שמועסן פֿאַר צוויי שעה געוואוסט אַז איך זאָל לייענען מיין ביבל.
אויף זונטיק איך האט ניט גיין צו קירך ווייַל איך געקומען אויס אַ ספּעציעל אַרבעט און איך וואָלט באַצאָלן גאנץ גוט, אַזוי איך אויסדערוויילט צו גיין צו אַרבעט און נישט צו דער קירך.
ריכטיק: (וואָס טאָן איך דאַרפֿן צו טאָן צו דערפילן דעם פּרינציפּ?)
איך דאַרפֿן צו היטן ווייניקער טעלעוויזיע און פּלאַן מיין צייַט רידינג און מתפלל מער ספּאַסיפיקלי. איך וועט שרייַבן די צייטן אין מיין סקעדזשול און איך וועט האַלטן מיר צו זיי.
לימעד אין רעכטפארטיקייט (וואָס איז די סטראַטעגיע אַז וועט פאָרזעצן צו מקיים די ציל אַז איך האָבן צו פאַרריכטן ספּעציפיש טריט?)
1. מאַכן אַ רשימה פון טעלעוויזיע באווייזט אַז איך ווי צו זען.
2.To באַשטימען די סקעדזשולז פון די מגילה און זען ניט יקסידינג צוויי שעה טעגלעך.
3.קאָמוניקאַרלע מיין ווייב דעם פעסטקייַט צו העלפן מיר צו מקיים עס.
4.וווי צו דרוקן יענע מאל און וועט שטעקן צו דער זייַט פון דער טעלעוויזיע צו געדענקען אַז ווען איר צוריקקומען פון אַרבעט.
5.טהע סקעדזשולז אַז בויגן איך וועט אויך פּלאַן מיין צייַט לייענען. צו אָרגאַניזירן מיין לייענען פּראָגראַם איך וועט אָנהייבן ווייַטערדיק די לייענען פּלאַן מאַסטערד סיד.
6.נאָ'לל ווענדן אויף די קאָמפּיוטער נאָך 21:00, און איך וועט רעדן צו מיין פרוי וואָס גאָט דערציילט מיר אין מיין דיוואָושאַנאַל און לייענען אין מיין צייַט. (אין אַז צייַט מיר לייענען צוזאַמען יעדער טאָג אַ שפּריכוואָרט)
4 ענדס מיט תפילה
סוף דיין דיוואָושאַנאַל צייַט מיט תפילה, אָבער האַלטן אין גייַסט וואָס גאָט האט נאָר האט. זאל מיר דערקלערן דעם אַ ביסל מער: אַמאָל איר ווע שוין טעלינג עמעצער אַ גרויס האַנדלען, און ווען איר ענדיקן גערעדט די אנדערע מענטש איר נאָר טוישן די ונטערטעניק אָדער איך ינטעראַפּטיד צו פרעגן איר עפּעס אַז האט גאָרנישט צו טאָן מיט וואָס רעדט?, איז, אין פאַקט, אַז מענטש איז ניט צוגעהערט צו וואָס איר האט געזאגט צו אים, אָבער איז געווען כוקט אויף עטלעכע פון זיינע טראכטן. מאל עס כאַפּאַנז די זעלבע מיט גאָט. ער רעדט צו אונדז אין אונדזער דיוואָושאַנאַל פאָלגעוודיקייַט שטעלן אויף-פֿאַר בייַשפּיל-און אין מיין לעצט תפילה איך פרעגן איר צו געבן מיר אַ הייבן ... איך מיינען איך האט ניט טאַקע הערן וואָס ער איז געווען געזאגט ווייַל מיין לעצט זאַץ האט גאָרנישט צו טאָן מיט וואָס ער האט שוין גערעדט צו מיר אַ ביסל מינוט פריער. זייט זיכער צו דאַוונען אַז גאָט נאָר דערציילט איר אין זיין וואָרט און דעמאָלט איר וויסן אַז דיין תפילה וועט זיין געענטפערט (יוחנן 15: 7).
אין דעם בייַשפּיל מיר נאָר האט, מיין תפילה זאל זיין עפּעס ווי דעם: "האר, דאַנקען איר אַז טראָץ מיין ונפאַיטהפולנעסס איר בלייַבן געטרייַ. פאַרגעבן מיר פֿאַר ניט געהאט געגעבן איר דיין רייטפאַל אָרט אין מיין לעבן און אַקטיוויטעטן, און העלפן מיר צו זיין מער פלייַסיק אין מיין צייַט רידינג און תפילה. איך שטעלן מיין לעבן אין פאָלגעוודיקייַט צו דיין וואָרט, איך בעט דעם פאטער אין יאָשקע 'נאָמען, אמן "
מעמאָריזע 5
מאל, אין דיין שטיל צייַט איר געפינען אַ פסוק אַז איר וועט וועלן צו מעמערייז, אויב אַז ס דער פאַל, שרייַבן אויף אַ באַזונדער שטיק פון פּאַפּיר און פירן עס מיט איר איבער די טאָג ווו נאָר איר גיין. יעדער צייַט איר געפֿינען ווייזט אַז צעטל און באריכטן די פסוק.
פינאַל רעמאַרקס
1.רעקאַללס אַז די פאַקטיש ציל פון דיין דיוואָושאַנאַל איז ניט געפונען ראָמאַן "פאַרבאָרגן טרוטס" אָדער אַספּעקץ פון די וואָרט, אָבער צו קאַמיון מיט גאָט און באַקומען זיין ינסטראַקשאַנז. קוקן קיין נייַ דיסקאַוועריז אָבער כאַווערשאַפט און לימעד.
2.קאָנסידערס ווען אַ דיוואָושאַנאַל איז נישט "מאַנדאַטאָרי", אָבער אַ פּריווילעגיע. אַז איז, צוגאַנג גאָט מיט די רעכט שטעלונג און ניט רילאַקטאַנטלי. זיין אין שלום, דיין ישועה טוט נישט אָפענגען אויף דיין שטיל מאל (עפעזער 2: 8-9), אָבער דיין כאַווערשאַפט מיט גאָט וועט זיין פיל נעענטער ווי זייַן געטרייַ אין דיין דעוואָטיאָנס.
3.אַ דיוואָושאַנאַל איז ניט "מאַגיש" איז ניט אַ פאָרמולע צו באַקומען זאכן אָבער אַ וועג צו פארשטארקן דיין כאַווערשאַפט מיט גאָט.
4.No קיין "רעכט" וועג צו האָבן דיין דיוואָושאַנאַל. אין אַ שייכות עס איז שטענדיק אַ ריר פון אייגנארטיקייט. איצט, בשעת עס איז ניט קיין "רעכט" וועג, יא עס זענען זיכער גיידליינז אַז זענען נייטיק:
אַ) עס איז באזירט אויף די וואָרט פון גאָט, ניט געפילן, געפילן אָדער הונטשעס ווייַל אַלע אַז איז מיסלידינג, אָבער די כתבי זענען "די פּראַפעטיק וואָרט באשטעטיקט, וואָס איר טאָן געזונט צו אויפמערקזאמקייט ווי אַ ליכט אַז שיינט אַנשטאָט טונקל, ביז דער טאָג דאָנז, און דער מאָרגן שטערן ריסעס אין דיין הערצער "(2 פעטרוס 01:19)
ב) טאָן מיין דיוואָושאַנאַל איז אַ פּערזענלעך און באַוווסטזיניק באַשלוס, ווייַט ווייַטער פון מיין שטימונג. עס איז אַ נויט ווי עסן, אָבער מאל פילן ניט הונגעריק, איך וויסן איך דאַרפֿן עסנוואַרג. עס איז קיין פאַרטרעטער פֿאַר עסנוואַרג אַז איך באַקומען דורך גאָט ס וואָרט.
5.Si אָנהייב צו פילן אַז איר קענען ניט, אַז גאָט רעדט צו איר, עטק צי ניט זיין דיסקעראַדזשד, פּערסאַוויר אין דיין דיוואָושאַנאַל און תפילה. איר דאַרפֿן צו לערנען צו הערן צו גאָט און אַז מאל ריקווייערז אַ ביסל פון "פיר". אויב איר גיין צו די ספּאָרטזאַל טוט ניט זען די רעזולטאַטן סאָף די ערשטער שטעלן פון עקסערסייזיז, אָבער אויב איר זענען קאָנסיסטענט די רעזולטאַטן וועט זיין קענטיק באַלד. צי ניט באַקומען דיסקעראַדזשד, געדענקען אַז ער האט געשיקט זיין גייסט צו לערנען איר זיין וועט דורך דעם וואָרט, האָבן בטחון, ער וועט.
פאַקס
וואָס איז דער בעסטער צייַט צו טאָן מיין דיוואָושאַנאַל?
עס טאַקע דעפּענדס אויף איר. די וויכטיק זאַך איז צו געפינען די צייַט ווען עס איז ניט פיל ראַש אָדער דיסטראַקשאַנז אַז יוזשאַוואַלי כאַפּאַנז אין דער פרי שעה פון דער מאָרגן אָבער פילן פֿרייַ צו זוכן גאָט אין קיין צייַט פון טאָג. ך פּראָבלעם מאכן דיין דעוואָטיאָנס בייַ נאַכט איז אַז איר ניטאָ מיסטאָמע צעמישט מיט די מחשבות פון די טאָג און קענען ניט קאַנסאַנטרייט געזונט אין דיין לייענען און קענען אויך זיין מיד.
יאָשקע גאַט אַרויף זייער פרי צו ברענגען ריכטונג פון די פאטער (מארק 01:35) און די פּסאַלמס און ווידער מיר זענען פארבעטן צו זוכן גאָט אין דער פרי מאָרגן (סאַם 5: 3, 57: 8, 59 : 16, 88:13 און אנדערע)
צי איך דאַרפֿן צו שרייַבן מיין דיוואָושאַנאַל?
עס איז פיל בעסער צו נעמען די צייַט צו שרייַבן וואָס גאָט דערציילט מיר יעדער טאָג, ווייַל איך שרייַבן עס פאַרפעסטיקט בעסער ינסטראַקשאַנז אין מיין מיינונג אויך ווען איך בין אין אַ נויט פון חכמה קענען געשווינד טשעק אויף מיין דיוואָושאַנאַל בוך און באריכטן וואָס גאָט האט שוין גערעדט צו מיר לעצטע וואָך, אָדער לעצט חודש און דערמיט געפינען אַ זיכער ריכטונג און אַדוואָקאַט פון גאָט קלאר.
וואָס אויב איינער טאָג איך קען טאָן מיין דיוואָושאַנאַל? צי איך דאַרפֿן צו פאַרבייַטן עס?
ניין, נאָר מאַכן זיכער עס טוט ניט ווערן אַ געוווינהייַט. יעדער טאָג איר פאַרברענגען אָן דיין דיוואָושאַנאַל איז אַ פאַרפאַלן געלעגנהייט צו געווינען חכמה, אמונה, שלום, ריכטונג, עטק ¿איך קענען פאַרברענגען אַ טאָג אָן עסן? זיכער, און איך דאַרפֿן צו עסן טאָפּל די ווייַטער טאָג, אָבער דער טאָג ס ניט ווי איך בין געגאנגען צו זיין וויקער, ווייניקער ופמערקזאַמקייַט שפּאַן, עטק די געפאַר וואָלט זייַן געניצט צו ניט עסן.
ווי טאָן איך מאַכן זיכער ניט צו "מאַכן עס זאָגן" זאכן וואס די ביבל זאגט?
צי ניט נעמען אפגעזונדערט פערזן און קיינמאָל פאַרלירן ראיה פון דעם קאָנטעקסט. פרעגן זיך:
וואָס טעמע איז דעם דורכפאָר גערעדט וועגן? וואָס מין פון ליטעראַטור איז? (תהלים און משלי אין עס פיל פּאָעזיע און אַזוי פיל פיגוראַטיווע שפּראַך, פילע זאכן זענען נישט ליטעראַל. רוימער האָבן קייטן פון לאַדזשיקאַל טענות, דאס הייסט, יעדער באַגריף דעפּענדס אויף געהאט פארשטאנען די אויבן באַגריף. ס פארוואס רוימער איז פול פון פראַסעס ווי "דעריבער", "אַזוי", "אַזוי", "אַזוי", עטק א ביבל האַנדבאָאָק קענען העלפן איר פֿאַרשטיין וואָס טיפּ פון ליטעראַטור איז דער בוך איר ווילן צו לערנען)
ווער איז גערעדט? ווער איז דיירעקטינג עס? וואָס זענען די צושטאנדן אַרומיק דעם דורכפאָר?
א פּראָסט משל פון אַ טעקסט אויס פון קאָנטעקסט איז: "איך קענען טאָן אַלץ דורך משיח וואס סטרענגטאַנז מיר" (פיליפּפּיאַנס 04:13) און נוצן אַז פסוק פֿאַר אַלע טייפּס פון סיטואַטיאָנס: אויב איך האָבן צו נעמען אַ פּראָבע אין שול, אויב 'מ פאַרשלאָפן און דאַרפֿן צו האַלטן ארבעטן, אויב איך ווילן אַ מאַשין און איך בין טראכטן פון גענומען אַ אַנטלייַען, עטק אבער די קאָנטעקסט פון אַז דורכפאָר איז זייער קלאָר:
וואָס איז פאולוס גערעדט וועגן? ער איז געזאגט אַז ער האט געלערנט צו לעבן אין אָרעמקייַט און עשירות און וואס טוט ניט מיינונג בעת מאַטעריאַל זעט אָדער בעת גאָרנישט, געוואוסט אַז וועלכער די ומשטאַנד, גאָט איז מיט אים און געשטארקט. איך מיינען, ווען איך דאַרפֿן געלט, אַז פסוק איז ניט צו באַקומען געלט! אבער צו געבן אונדז טרייסט: "גאָט סטרענגטאַנז מיר טראָץ דער צושטאנדן" (ווי אַנדערש צו וואָס מיר נאָרמאַלי הערן איז ניט עס?)
גאָט בענטשן איר.
Mʼakn ʼa dywwʼáwşʼanʼal.
Hqdmh
pylʻ mʼl myr hʼábn gʻhʻrt ʼaz ʼyr dʼarp̄n ẕw hʼábn ʼa tʻglʻk dywwʼáwşʼanʼal, ʼábʻr dʻr ʻrştʻr ṗrʼáblʻm myr ṗnym ʼyz ʼaz myr tʼán nyt wwysn wwʼás ʼaz ʼyz, ʼyz ʼa ẕyyat pwn lʻrnʻn pwn dy wwʼárt? ʼyz ʻs nʼár ʼa? , Lyyʻnʻn ẕyyat ʼyz ʼa ẕyyat pwn ţpylh? Wwy tʼán ʼyr tʼán ʼa tʻglʻk dywwʼáwşʼanʼal? , Dʻm ʼyz wwʼás myr wwʻln ṗrwbyrn ẕw ʻntp̄ʻrn bʻqyẕʻr ʼyn dʻr wwyyatʻrdyq ṗʼarʼagrʼaps.
Wwʼás ʼyz ʼa tʻglʻk dywwʼáwşʼanʼal?
ʼ ştyl ẕyyat ʼyz byysyqly ʼa ẕyyat pwn kʼawwʻrşʼapt myt gʼát, ʼa sṗʻẕyʻl qʻr ʼawwʻq ẕw hʻrn ẕw gʼát ʼwn rʻdn myt ʼym wwʻtʻr dʼs ʼyz gʻtʼn dwrk ţpylh ʼwn lyyʻnʻn zyynʻ wwʼárt.; ʼábʻr tʼámʻr dy mʻrst wwyktyq ştryk pwn ʼa dywwʼáwşʼanʼal, ʼwn wwʼás ẖylwq lyyʻnʻn ẕyyat ʼyz ʼa ştyl ẕyyat myt zyyan trʼáṗ ʼwyp dy ṗrʼaqtyş ʼaṗlʼaqyyşʼan pwn wwʼás gʼát ʼyz gʻzʼgt, ʼaz ʼyz, ʼa dywwʼáwşʼanʼal gyt myr ynstrʼaqşʼanz ṗyntlʻk ẕw wwʼás gʼát ʼyz gʻzʼgt, nyt nʼár ʼyntʻlʻqtwʼal wwysn pwn wwʼás gʼát zʼgt ʼádʻr nyt nʼár gyyn ʼyn zyyn kʼarʼaqtʻr ʼádʻr ʼyn myyn nʼatwr, ʼábʻr bʼatʼánʻn tryt ʼaz hʻlpn myr ẕw tʼán dʻm wwʻt pwn gʼát.
Wwy dy p̄ryyandşʼap̄t ẕwwyşn ẕwwyy mʻntşn wwʼqst wwy ʼyr yyantyyln myt dy ʼndʻrʻ mʻr ʼaqtywwytʻtn, mʻr syqryẕ, mʻr ʼyn ṗrʼást, mʻr mʼál gʻrʻdt, lʼapyng ʼwn rwpt! Dʻr zʻlbyqʻr wwʻg, myyn şyykwţ myt gʼát ʼyz gʻştʼrqt ʼyn myyn ştyl mʼl. ʼyn ʼaz ẕyyat ʼalyyn myt gʼát ʼyz wwʻn myyn ẕwtrwy ʼyn ʼym wwʼqst wwyyal ʼyk wwysn ʼym ṗʻrsʼanʼaly yʻdʻr tʼág ʼa bysl mʻr. (Nyt nʼár wwysn wwʻgn ʼym ʼábʻr ẕw wwysn ʼym)
ʼwyk, ʼyn myyn dywwʼáwşʼanʼal mʼl ʼa tʼág ʼyz wwʻn ʼyk bʼaqwmʻn qlʼár ynstrʼaqşʼanz wwʻgn dy spqwţ ʼaz ʼyk hʼábn (yʻqb 1: 5), ʼyk bʼaqwmʻn wwʼárnyngz pwn gʼát ʼwyb ʼyk byn dywwyyytyng pwn dy drk (mşly 3: 5-6), ʼyk bʼaqwmʻn ştymwng ʼwyb ʼyk byn ʼarʼáṗgyyn ʼyn gyyst (sʼam 119: 92), ʼádʻr wwʻn ʼyk rygyyn hʼápʻnwng ʼwyb ʼyr pyln pʼarpʼaln ʼádʻr kʼartbrʼáwqʼan (rwymʻr 15: 4). ʼyr wwʻt zyyn sʼaṗryyzd wwy pylʻ mʼl ʼyn dyyn tʻglʻk dʻwwʼátyʼáns ʼaz gʼát wwʻt gryytn p̄ʼar ʼa ṗrwbyrn, ʼádʻr gyt ʼyr ʻtlʻkʻ pʻrzn ʼaz ʻs ʼyz nyytyq ʼaz ʼyr tyyln myt ʻmʻẕʻr wwʼs ʼyz lʻbʻdyq ʼa qʼámṗlyẕyrt sytwʼaẕyʻ.
Wwʼw tʼán myr ʼánhyybn?
ʻs zʼl hʻlpn ẕw nʼákpʼálgn dy p̄yrlyygn:
1.Dʻtʻrmynʼa ʼa pʼarpʻstyqt ẕyyat p̄ʼar dyyn ştyl ʼwn ştʻqn ẕw ʼaz ṗlʼan, tʼán nyt ṗrwbyrn ẕw tʼán dyyn dʻwwʼátyʼáns ʼyn dyyn ṗʼátʻr ẕyyat wwyyal zyy rwb̄ msţ̇mʼ wwʻt qyynmʼál gʻpynʻn dy ẕyyat. ʼwyb ʼyr ʼadzşʻndʼaz, mgylh ʼwn rʻsṗʻqt yʻdʻr tʼág wwy lʼang wwy ʼyr nwẕn p̄ʼar dyyn dywwʼáwşʼanʼal wwʻt ʼaṗtʼamyyz yʻdʻr pwn dyyn ynqʼawntʻrz myt gʼát.
2.Tşʼáʼásʻ ʼa bwk ʼwn tʼán dyyn dʻwwʼátyʼáns ʼyn ʻs pwn dy ʼánhyyb ẕw dy swp. ʻs ʼyz rʻqʼamʻndyd ʼaz ʼyr pşwt ʻpʻnʻn dyyn bybl byya trʼap yʻdʻr tʼág wwyyal ʼyr lwypn dy ryzyqyrn pwn ʼáwwwʻrlwqyng wwyktyq ʼasṗʻqẕ pwn dy qʼántʻqst ʼwn ẕw' zʼgn' dʼs wwʼs dy bybl twt nyt tʼaqʻ zʼágn. Wwy ʼazwy wwʼált ʼyr lyyʻnʻn ʼa lybʻ bryww? ʼyr wwʼált ʼánhyyb dwrk dʻm ʼánhyyb ʼwn wwʼált lyyʻnʻn slʼáwly, qʼamly, byz dy swp ʼyz nyt ʻs? Dy bybl ʼyz ʼa lybʻ bryww ʼaz gʼát gʻşrybn ʼyr! ʼzwy nʻmʻn ʼa bwk pwn dʻr ʼánhyyb ʼwn nʼákgyyn ʻs ẕw dy swp.
3.Tşʼáʼásʻ ʼa pʼarpʻstyqt ʼárt ʼyn dyyn hyym! ʼa ʼárt www ʼyr zʻnʻn nyşt yntʻrʼaṗtyd dwrk ʻṗʻs ʼádʻr wwʻr ʻs yz, ʼwn ʼaz ʼárt hʼt ʼa sṗʻẕyʻl ʼárt www ʼyr wwʻt ştʻndyq gʻpynʻn gʼát. ʼaz wwʻt hʻlpn ʼyr nyşt ẕw zyyn dystrʼaqtʼad ʼwn wwyst ẕyyat qwqn p̄ʼar ʼa ʼárt ẕw ṗʼasyq ʼyr ʼyn dyyn dywwʼáwşʼanʼal.
4 Ẕʻn rşymwţ ʼalʻ dy zʼkn ʼyr wwʻt dʼarp̄n: ʼ bybl, ʼa hʻpt, ʼa blyyapʻdʻr şʼarṗʻnʻr, ʻtq qrʼám ʼyn ʼa ʼárt www ʼyr ştʻndyq tʼán dyyn dywwʼáwşʼanʼal. Wwyyl ʼalẕ gryyt ẕw wysmyyadn wwyyl ẕw bʼaqwmʻn ʼarwyp p̄ʼar ʻṗʻs ʼyr hʼt pʼrgʻsn, ʼwn ʼazwy ʼyr qʻnʻn blyyabn pʼáwqyst ʼwyp wwʼás gʼát ʼyz gʻzʼgt, ʼán dystrʼaqşʼanz.
ʼánhyybn
! ʼánhyybn
dʻr ʻrştʻr zʼak ẕw tʼán ʼyz qlyyabn ʼa bwk pwn dy bybl. ʼwyb dʻm ʼyz dʻr ʻrştʻr mʼál ʼyr tʼán ʼa dywwʼáwşʼanʼal, pylyyakt zyyn bʻstʻr ẕw ʼánhyybn myt ʻtlʻkʻ pwn dy nyw tʻstʼmʻnt, p̄ʼar byyaşṗyl ʼyynʻr pwn dy gʼásṗʻls. ʼyn qyyn pʼal, dʼawwnʻn ʼaz gʼát wwʻt wwyyazn ʼyr ẕw dʻm bwk ʼaz ʻr wwyl ẕw rʻdn.
Ţpylh şryt 1
ʼamʼál ʼyr hʼábn ʼwysdʻrwwyylt ʼa bwk (zʼágn p̄ʼar byyaşṗyl myr ʼwysdʻrwwyylt dy bşwrh pwn mʼrq) ʻrştʻr zʼak myr tʼán ʼyz dʼawwnʻn ʼwn prʻgn gʼát ẕw hʻlpn ʼwndz ẕw hʻrn ʼwn ʼaz myr qʻnʻn zʻn wwʼás zyyn wwʻt. Mʼakn ʼa qwrẕ ţpylh ʼaz wwʻt hʻlpn ʼyr gʻdʻnqʻn wwʼás ʼyr'rʻ ʼyn prʼánt pwn sʼabmytyng ʼwn yyanryyʻn dyyn hʼarẕ myt gʼát. Gʻdʻnq dʼás ʼyz nyt dyyn ẕyyat pwn ţpylh ʼwn hşţdlwţ p̄ʼar ʼndʻrʻ ʻs ʼyz dy ẕyyat wwʻn, wwy ʼa zʻlnʻr, ʼyr zʻnʻn ṗryzʻntyng ʼyn prʼánt pwn dyyn qʼaṗytʼan ẕw bʼaqwmʻn ʼárdʻrs ʼwn ynstrʼaqşʼanz, nyşt ẕw prʻgn p̄ʼar pʼawwʼárs.
Ly, sʼárt ʼwn mʻdytʼatʻs
1 ly ʼwn mʼrq
myr ţykp ʼngʻhwybn lyyʻnʻn dy qʼaṗytl wwʼás qʼárʼasṗʼandz ẕw ʼwndz (ʼyn dʻm pʼal dʻr ʻrştʻr qʼaṗytl pwn dʻr bşwrh pwn mʼrq) ʻtlʻkʻ mʼl, ʼábʻr myr wwʻt lyyʻnʻn myt ʼa blyyapʻdʻr ʼyn hʼant ʼwn tşʻq ʼalẕ ẕw ʼwndzʻr wpmʻrqzʼamqyyat, d"h, ʻs qʻnʻn zyyn ʼa prʼazʻ ʼaz sʼáwnds tşyqʼawwʻ ʼádʻr mʼádnʻ ẕw ʼwndz; ʼa wwʼárt ʼaz ʼyz ryṗytyd pylʻ mʼl, ʻtlʻkʻ ştʻlwng pwn ʼa bʼazwndʻr kʼarʼaqtʻr, ʼyr hʼábn ʼa şyykwţ pwn grwnt ʼwn wwyrqwng ( ... ʼwyb ʼyr tʼán dʻm... Wwʼás ṗʼasyrn... ), ʻtlʻkʻ qʼantrʼas ʼaz ʼyr qʻnʻn ydʻntypyẕyrn, ʻtq
2 mʻdytʼatʻ
ʼyn dʻm pwnt ʼyr wwʻt bʼamʻrqn ʼaz ʻs zʻnʻn ʻtlʻkʻ zʼkn ʼyr wwʻ şwyn ʼngʻẕyyknt ʼyn dyyn bybl, qʼansʼantryyt ʼwyp yʻnʻ ṗʼárşʼanz (bʻt gʼát wwʼás ʻr wwyl ẕw zʼágn) ʼwn ʼwysqlyyabn dy ʼyyn ʼaz qʼatşʼaz dyyn wpmʻrqzʼamqyyat.
Nʻmʻn ẕyyat ẕw qlʻrn ʼwyp ʼaz ẖlq. Hyyant myr p̄ʼarştyyn qlʻrn wwy tryyng ẕw ştʻln ʼa lyydyq myynwng, qlʻrn ʼwyp dy bybl ʼábʻr dʻr pʼarqʻrt ʼyz ʼmţ, ʼyz ẕw ṗlʼámbyrn myyn myynwng myt gʻdʼnqʻn pwn dʻm wwʼárt.
Rʻwwyʻwwʻd ʼwyp ʻtlʻkʻ mʼl ʼaz dwrkpʼár ʼaz gʻkʼpt dyyn wpmʻrqzʼamqyyat ʼwn prʻgn zyk: ʼyz ʻs ʻṗʻs dʼá ʼaz ʼyk hʼábn ẕw nʼákmʼakn? , ʼyz dʼárt ʻṗʻs ʼyn dʻm dwrkpʼár ʼaz ʼyk hʼábn ẕw wysmyyadn? , Ydʻntypyẕyrn myt ʻtlʻkʻ ştʻlwng dʼá dʻrmʼnt? , ʻtq
ʼp̄şr ʼyr qʻnʻn mʼakn ʼaz dwrkpʼár ʼyn ʼa zʼaẕ, lmşl sʼam 1 zʼl zyyn:
" Hʼr, ʼyk bʻt ʼaz ʼyr ştʻln bʼazwndʻr myyn şlʻkt ʼwyʻr ʻẕwţ ʼwn hʼaltn myk nyşt ẕw gyyn ʼyn dy wwʻg pwn zyndyqʻ. Ẕy nyt lʼázn myr zyẕn myt mʼáqqʻrs ʼábʻr hʼábn hwngʻr ʼwn dʼárşt p̄ʼar dyyn wwʼárt, ʼaz ʻs ʼyz myyn pʼargʻnygn. ʼyk wwyln ẕw wwʻrn wwy ʼa bwym wwʼás ʼyz ştʼarq wwyyal... ʻtq"
nʻmʻn dyyn ẕyyat, tʼán nyt ṗrwbyrn ẕw gykqyyat zʼkn ʼarwyp ʼwn ṗlʼámbyrn dʻm ẕyyat pwn qlʻrn ʼwn ţpylh, gʻdʻnqʻn gʼát wwyl ẕw rʻdn.
Zʼl s nʻmʻn ʼa byyaşṗyl ʼyn mʼrq ṗrq 1, dʻmʼált, nʼák lyyʻnʻn ʼa ṗʼár pwn mʼl ʼyk dyyʼald (ẕwwyşn ʼndʻrʻ zʼkn) dy ww.18 ʼwn ww.20 (ʼyk ʼyz gʻwwʻn gʻşlʼgn dwrk dy prʼazʻ" ʼyz nʼkgʻgʼngʻn dwrk" wwyyal ʻs ʼyz ryṗytyd ẕwwyy mʼál ʼyn ʼa zyyʻr qlyyn ẖlq, nʼár dryya wwʻrsʻs).
Şryyb ʻs ʼwyp ṗʼaṗyr
ʼyẕt, ʼyk wwʻt nʻmʻn ʼaz ẖlq ʼwn myt ʻs ʼyk wwʻt ṗlʼámbyrn dy bwygn wwʼs ʼyk hʼb wwyytʻr. (ʼyk wwʻt nʻmʻn pwn wwʼs sẕʻnʻ wwyyal dʼárt ww.16 Hyybt. ) Dʻm bwygn ʼyz bʼzyrt ʼwyp 2 tymʼtʻʼws 3: 16-17 Zʼgt, ʼz" kl pswq ʼyz ynsṗyyʻrd dwrk gʼát ʼwn nwẕlʻk p̄ʼar lʻrnʻn, p̄ʼar rʻṗrʼáʼáp, p̄ʼar qʻrʻqşʼan, p̄ʼar lymʻd ʼyn rʻktpʼrtyqyyt, ʼaz dʻr mʻntş pwn gʼát zʼl zyyn wn dwrk yqwwyṗt p̄ʼar yʻdʻr gwt wwʻrq. " Ştʻln ʼa bysl qlʼár ʻtlʻkʻ ʼasṗʻqẕ pwn dʻm dwrkpʼár.
Wwʼás 2 tymʼtʻʼws 3: 16-17 Dʻrẕyylt myr ʼyz ʼaz qyyn ẖlq pwn dy bybl ( " kl pswq" ) k̇wll dʻr ʼátʻm pwn gʼát (wwʼás ʼyz" ynsṗyyʻrd" ʼyn dʻr ʼárygynʻl şṗrʼak, dʻm wwʼárt hʼt dy qʼanʼatyyşʼan myr p̄ʼarştyyn hyyant. Wwʻn myr zʼágn ʼaz dʻm ʼádʻr ʼaz myr hʼábn" ynsṗyyʻrd" , ʼábʻr rʻpʻrs ẕw ʼaz qwmt pwn brydyng ʼádʻr ʼátʻm) ʼwn ʼwyk hʼt ṗrʼaqtyş ṗrʼágrʼamʻn ʼwn nyt nʼár" ʼyntʻlʻqtwʼal" (wwʼás ʼyz" nwẕlʻk" ) pʼr pyr zʼkn: Lʻrnʻn, rybywqyng, qʻrʻqtyng ʼwn tryynyng ʼyn rʻktpʼrtyqyyt, . Zʼl myr dʻlww ʼyn dy pyr zʼkn ʼwn wwy zyy ẕwlyygn ʼyn myyn dywwʼáwşʼanʼal.
ʼa. Lʻrnʻn
dʻr wwʼárt pwn gʼát qʻnʻn lʻrnʻn myr, ʼaz ʼyz, ẕyykn myr ʼa wwʻg dwrk wwʼás ʼyk qʻnʻn gyyn myt btẖwn ʼaz ʼyk wwʻl nyt hʼábn prʼblʻmʻn. ʼwyb myr glyyakn dʻm myt ʼa wwʻg myr wwʼált zʼágn ʼaz dy wwʼárt pwn gʼát qʻnʻn wwyyazn ( " lʻrnʻn" ) lyynz, ʼwn ʼwyb ʼyk byn ʼyn dy lyyn, wwʼs wwyyzt myr, ʼyk wwʻt nyt hʼábn ṗrʼáblʻms ʼwn bʼaqwmʻn ẕw dʻstynyyşʼan ʼán ẕwpʼal.
ʼyn myyn dywwʼáwşʼanʼal, ʼyn dʻm ʼáṗtyylwng ʼyk wwʻt şryyabn ʼarʼáṗ dy ṗrynẕyṗn pwn gʼát s wwʼárt ʼyz gʻmʼkt myr, dy zʼkn ʼaz gʼát yqsṗʻqẕ pwn ʼa ʼmţ bʼalywwʻr, qʼamʼandz ʼaz trʻpn ʼyn myyn rydyng, ʻtq
b. Qʼánwwyqẕ
rʻṗrʼáʼáp ʼyz" nyẕn ʼan ʼargwmʻnt qʻgn" sʼanʼanʼamʼas myt" rypywt" , ʼábʻr ʼyn dʻr ʼárygynʻl şṗrʼak dy wwʼárt ʼwyk mʻnt ʻṗʻs wwy" şwld" . Bʼasyqʼally wwʼás pʼwlws mʻnt wwʻn ʻr gʻşrybn dʻm ẕw tymʼtʻʼws ʼyz ʼaz gʼát s wwʼárt ʼyz nwẕlʻk nyt blwyz ẕw lʻrnʻn ʼábʻr ʼwyk ẕw dʻrẕyyln ʼyr wwʼás ʼyr zʻnʻn pyylyng ʼádʻr wwʼás ʼyr nytʼá tʼn ʼwmrʻkt. Dy bybl nyt nʼár wwyyzt ʼyr wwy ʼyr zʼál gyyn ʻs ʼwyk qlʼr yqsṗʼáwzyz ʼyr wwʻn dyyn drk ʼyz pʼalş. ʼwyb myr ẕwryqqwmʻn ẕw dy mşl pwn dy wwʻg, ʻs s wwy ʼa pʼarqʻr ʼápyẕyr dʻrẕyylt ʼyr" ʼyr nytʼá ynwwyydyng ʼa lyyn ʼyz nyşt p̄ʼar ʼyr, ʼaz s ʼwmrʻkt, ʼwyb ʼyr hʼaltn dʻm ʼarwyp ʼyr wwʻt hʼábn ʼa ẕwpʼal. "
ʼyn myyn dywwʼáwşʼanʼal, dʻm ʼáṗtyylwng qlʼr şryyabn ʼarʼáṗ wwy ʼyk byn pyylyng ẕw lʻbn ʼarwyp ẕw wwʼás ʼyk nʼár gʻlʻrnt, (wwʼás ʼyk" gʻlʻrnt" ʼyn ṗʼarʼagrʼap ʼyynʻr pwn dʻm ʼáṗtyylwng), dʼs hyyst, dʼá ştʻln wwy ʼwn wwy pyl ʼyk ʼyk gʻqwmʻn ʼwys pwn dy lyyn ʼaz gʼát ʼrwysgʻẕwygn p̄ʼar myyn zykʻrqyyat.
C. Pʼarryktn
dʼs wwʼárt mytl" ẕw wmqʻrn ẕw ʼa glyyak ʼádʻr ryktyq ştʼat" (wwyyanştʼáq wwʻrtʻrbwk). Dʻr wwʼárt pwn gʼát nyt blwyz dʻrẕyylt myr ʼwyb ʼyk wwʻ stryyd, ṗlws ʻs hʻlpt myr ẕwryq ʼwyp dy rʻkt drk wwydʻr. ʼyn dʻm byyaşṗyl pwn dy wwʻg, wwyyzwng myr www dy ṗyyntyd şwrwţ zʻnʻn ʼwn hʻlpt myr bʼaqwmʻn ẕwryq ʼwyp şṗwr ʼwn pʼárzʻẕn dʻm drk.
ʼyn myyn dywwʼáwşʼanʼal, ʼyn dʻm ʼáṗtyylwng ʼyk şryyabn ʼarʼáṗ wwʼás ʼyk dʼarp̄n ẕw tʼán ẕw mʼakşʻr dʻm wwʻt pwn gʼát, ẕw ẕwlyygn wwʼás zyy gʻlʻrnt myr ʼyn sʼabsʻqşʼan" ʼa" pwn dʻm ʼáṗtyylwng.
D. Lymʻd ʼyn rʻktpʼrtyqyyt,
dʻr wwʼárt pwn gʼát nyt blwyz gʻlʻrnt myr wwy gʼát wwyl myr ẕw gyyn. ʻs nyt blwyz dʻrẕyylt myr ʼwyb ʼyk blʼándzşʻn pwn zyyn drk ʼwn nyşt nʼár dʻrẕyylt myr wwʼás ẕw tʼán ẕw wmqʻrn myyn gyyn, ʼwysʻrdʻm ʼalʻ ʼaz, gʻbn myr qlʼár ynstrʼaqşʼanz ẕw hʼaltn myr ʼyn gʻrʻktyqyyt, ʼaz ʼyz, ʼyn gʼát's wwʻg. ʼwmgʻqʻrt ẕw dʻr mşl pwn dy wwʻg, gʻbn myr şryt dwrk trʻtn ynstrʼaqşʼanz nyşt ẕw ʼáṗnyygn pwn dy drk: Twrns ʼwyp dy kʻdlyyẕ, tʼán nyt gyyn ʼazwy pʻst, tʼán nyt qwqn ʼyn dy dʻqʼárʼaẕyʻ ʼábʻr dy wwʻg, ştʻln ʼwyp pynẕtʻr bryln ẕw wysmyyadn dy glʻr, ʻtq
ʼyn myyn dywwʼáwşʼanʼal, dʻm ʼáṗtyylwng wwʻt şryyabn ʼarʼáṗ qʼánqrʻt tryt ʼyk mwzn nʼákpʼálgn ẕw mqyym wwʼás ʼyk gʻlʻrnt (ṗʼarʼagrʼap" ʼa" ), wwʼás ʼyz gʻwwʻn nyt tʼn (pwnt" b" ) ʼwn ʼaz ʼyz myyn ẕyl (pwnt" C" ). Zyy zʼál zyyn qlʼár, ṗrʼaqtyş ʼwn qlʼr wwʻrʼapyyʼabʼal tryt. Wysmyyadn ṗʼatyng ʼwyk ytyryʼal ʼádʻr" rwẖnywţ" mytl tryt wwy" ʼyk lybʻ ʼyr mʻr" , " ʼyk dʼarp̄n ẕw bʼaqwmʻn ʼarwyp pry" , " ʼyk mwẖl" , " dʼarp̄n ẕw dʼawwnʻn" , " ʼyk byn gʻgʼngʻn ẕw lyyʻnʻn dy bybl mʻr ʼáp̄t" , ʻtq ʼanştʼát ʼyr dʼarp̄n ẕw şryyabn ʼa strʼatʻgyʻ ʼaz qʻnʻn ʼáṗşʼaẕn qlʼr, zʼkn wwy, " ʼyk wwʻt bʼaqwmʻn ʼarwyp ʼyn 06:00" " ʼlʻ tʼg pwn 14: 00-14: 30 ʼyk dʼawwnʻn p̄ʼar myyn wwyyb" , " zwntyq ʼyk wwʻt gʻbn ʼa qrbn pwn ʼazʼa ʼa mşṗẖh byydʻ wwyyal ʼyk wwysn ʼyk dʼarp̄n" , ʻtq ʼaz wwʻg ʼyr wwʻt qʻnʻn ẕw ʼassʻss ʼwyb zyy zʻnʻn bʼgʻgnt ʼádʻr nyt.
Byyaşṗyl
tʼág: 30/04/09 Sʻrwwyng: Mʼrq 1: 16-20
Lʻrnʻn: (Wwʼs ʼyz dy byblyqʼal ṗrynẕyṗ ʼádʻr mʼandʼat ʼaz lʻrnt myr dy wwʼrt? )
Dy ţlmydym gʻzʻn yʼáşqʻ mʻr wwyktyq ẕw nʼákpʼálgn qyyn tʻtyqyyt zyyaʻndyq ʼandʻrtyyqʼan. Zyy lynqs zyyʻr ʻqʼánʼámyş zykʻrhyyat, lynqs zyyʻr qʼampʻrẕ ʼwn zyyʻr qryyaz pwn tryyst. Kl dʼás ʼyn dʻr zʻlbyqʻr mʼámʻnt, ʼz ʻr gʻrwpn.
Gʼát wwyl ʼwndz ẕw nʼákpʼálgn ʼym ʼwybn ʼalʻ myynʻ ʼaqtywwytʻtn, ʼpylw ʼwyb ʻs mytl ʻtlʻkʻ qrbnwţ ʼyk wwysn ʻr wwʻt nʻmʻn zʼárgn pwn myr.
Rʻṗrʼáʼáp: (Wwʼás ʼyk hʼábn nyt ʼandʻrş ẕw lʻbn ʼarwyp ẕw dʻm ṗrynẕyṗ? )
ʻs zʻnʻn pylʻ zʼkn ʼyk ṗrʻp̄yqs myyn şyykwţ myt yʼáşqʻ, p̄ʼar byyaşṗyl, dʻm wwʼák ʼyk'wwʻ gʻzʻn ʼwyk pyl tʻlʻwwyzyʻ (yʻdʻr nʼakt ʼyk gʻqwmʻn hyym ʼwn dy ʻrştʻr zʼak ʼyk tʼán ʼyz qʻr ʼwyp dy tʻlʻwwyzyʻ, ʼpylw dʼawwnʻn ẕw dʼanqʻn gʼát ʼyk ʼwmgʻqʻrt myt gʻzwnt), dʻmʼált ʼyk gʼat ẕw şmwʻsn p̄ʼar ẕwwyy şʻh gʻwwʼwst ʼaz ʼyk zʼál lyyʻnʻn myyn bybl.
ʼwyp zwntyq ʼyk hʼt nyt gyyn ẕw qyrk wwyyal ʼyk gʻqwmʻn ʼwys ʼa sṗʻẕyʻl ʼarbʻt ʼwn ʼyk wwʼált bʼaẕʼáln gʼnẕ gwt, ʼazwy ʼyk ʼwysdʻrwwyylt ẕw gyyn ẕw ʼarbʻt ʼwn nyşt ẕw dʻr qyrk.
Ryktyq: (Wwʼás tʼán ʼyk dʼarp̄n ẕw tʼán ẕw dʻrpyln dʻm ṗrynẕyṗ? )
ʼyk dʼarp̄n ẕw hytn wwyynyqʻr tʻlʻwwyzyʻ ʼwn ṗlʼan myyn ẕyyat rydyng ʼwn mţpll mʻr sṗʼasypyqly. ʼyk wwʻt şryyabn dy ẕyytn ʼyn myyn sqʻdzşwl ʼwn ʼyk wwʻt hʼaltn myr ẕw zyy.
Lymʻd ʼyn rʻktpʼrtyqyyt (wwʼás ʼyz dy strʼatʻgyʻ ʼaz wwʻt pʼárzʻẕn ẕw mqyym dy ẕyl ʼaz ʼyk hʼábn ẕw pʼarryktn sṗʻẕypyş tryt? )
1. Mʼakn ʼa rşymh pwn tʻlʻwwyzyʻ bʼwwyyzt ʼaz ʼyk wwy ẕw zʻn.
2.To bʼaştymʻn dy sqʻdzşwlz pwn dy mgylh ʼwn zʻn nyt yqsydyng ẕwwyy şʻh tʻglʻk.
3.Qʼámwnyqʼarlʻ myyn wwyyb dʻm pʻstqyyat ẕw hʻlpn myr ẕw mqyym ʻs.
4.Wwwy ẕw drwqn yʻnʻ mʼl ʼwn wwʻt ştʻqn ẕw dʻr zyyat pwn dʻr tʻlʻwwyzyʻ ẕw gʻdʻnqʻn ʼaz wwʻn ʼyr ẕwryqqwmʻn pwn ʼarbʻt.
5.Thʻ sqʻdzşwlz ʼaz bwygn ʼyk wwʻt ʼwyk ṗlʼan myyn ẕyyat lyyʻnʻn. Ẕw ʼárgʼanyzyrn myyn lyyʻnʻn ṗrʼágrʼam ʼyk wwʻt ʼánhyybn wwyyatʻrdyq dy lyyʻnʻn ṗlʼan mʼastʻrd syd.
6.Nʼá'll wwʻndn ʼwyp dy qʼámṗywtʻr nʼák 21:00, ʼwn ʼyk wwʻt rʻdn ẕw myyn prwy wwʼás gʼát dʻrẕyylt myr ʼyn myyn dywwʼáwşʼanʼal ʼwn lyyʻnʻn ʼyn myyn ẕyyat. (ʼyn ʼaz ẕyyat myr lyyʻnʻn ẕwzʼamʻn yʻdʻr tʼág ʼa şṗrykwwʼárt)
4 ʻnds myt ţpylh
swp dyyn dywwʼáwşʼanʼal ẕyyat myt ţpylh, ʼábʻr hʼaltn ʼyn gyyast wwʼás gʼát hʼt nʼár hʼt. Zʼl myr dʻrqlʻrn dʻm ʼa bysl mʻr: ʼamʼál ʼyr wwʻ şwyn tʻlyng ʻmʻẕʻr ʼa grwys hʼandlʻn, ʼwn wwʻn ʼyr ʻndyqn gʻrʻdt dy ʼndʻrʻ mʻntş ʼyr nʼár twyşn dy wntʻrtʻnyq ʼádʻr ʼyk yntʻrʼaṗtyd ẕw prʻgn ʼyr ʻṗʻs ʼaz hʼt gʼárnyşt ẕw tʼán myt wwʼás rʻdt? , ʼyz, ʼyn pʼaqt, ʼaz mʻntş ʼyz nyt ẕwgʻhʻrt ẕw wwʼás ʼyr hʼt gʻzʼgt ẕw ʼym, ʼábʻr ʼyz gʻwwʻn kwqt ʼwyp ʻtlʻkʻ pwn zyynʻ trʼktn. Mʼl ʻs kʼaṗʼanz dy zʻlbʻ myt gʼát. ʻr rʻdt ẕw ʼwndz ʼyn ʼwndzʻr dywwʼáwşʼanʼal pʼálgʻwwdyqyyat ştʻln ʼwyp - p̄ʼar byyaşṗyl - ʼwn ʼyn myyn lʻẕt ţpylh ʼyk prʻgn ʼyr ẕw gʻbn myr ʼa hyybn... ʼyk myynʻn ʼyk hʼt nyt tʼaqʻ hʻrn wwʼás ʻr ʼyz gʻwwʻn gʻzʼgt wwyyal myyn lʻẕt zʼaẕ hʼt gʼárnyşt ẕw tʼán myt wwʼás ʻr hʼt şwyn gʻrʻdt ẕw myr ʼa bysl mynwt pryʻr. Zyyt zykʻr ẕw dʼawwnʻn ʼaz gʼát nʼár dʻrẕyylt ʼyr ʼyn zyyn wwʼárt ʼwn dʻmʼált ʼyr wwysn ʼaz dyyn ţpylh wwʻt zyyn gʻʻntpʻrt (ywẖnn 15: 7).
ʼyn dʻm byyaşṗyl myr nʼár hʼt, myyn ţpylh zʼl zyyn ʻṗʻs wwy dʻm: " Hʼr, dʼanqʻn ʼyr ʼaz trʼáẕ myyn wnpʼaythpwlnʻss ʼyr blyyabn gʻtryya. Pʼargʻbn myr p̄ʼar nyt gʻhʼt gʻgʻbn ʼyr dyyn ryytpʼal ʼárt ʼyn myyn lʻbn ʼwn ʼaqtywwytʻtn, ʼwn hʻlpn myr ẕw zyyn mʻr plyyasyq ʼyn myyn ẕyyat rydyng ʼwn ţpylh. ʼyk ştʻln myyn lʻbn ʼyn pʼálgʻwwdyqyyat ẕw dyyn wwʼárt, ʼyk bʻt dʻm pʼtʻr ʼyn yʼáşqʻ' nʼámʻn, ʼmn"
mʻmʼáryzʻ 5
mʼl, ʼyn dyyn ştyl ẕyyat ʼyr gʻpynʻn ʼa pswq ʼaz ʼyr wwʻt wwʻln ẕw mʻmʻryyz, ʼwyb ʼaz s dʻr pʼal, şryyabn ʼwyp ʼa bʼazwndʻr ştyq pwn ṗʼaṗyr ʼwn pyrn ʻs myt ʼyr ʼybʻr dy tʼág www nʼár ʼyr gyyn. Yʻdʻr ẕyyat ʼyr gʻp̄ynʻn wwyyzt ʼaz ẕʻtl ʼwn bʼryktn dy pswq.
Pynʼal rʻmʼarqs
1.Rʻqʼalls ʼaz dy pʼaqtyş ẕyl pwn dyyn dywwʼáwşʼanʼal ʼyz nyt gʻpwnʻn rʼámʼan" pʼarbʼárgn trwts" ʼádʻr ʼasṗʻqẕ pwn dy wwʼárt, ʼábʻr ẕw qʼamywn myt gʼát ʼwn bʼaqwmʻn zyyn ynstrʼaqşʼanz. Qwqn qyyn nyya dysqʼawwʻryz ʼábʻr kʼawwʻrşʼapt ʼwn lymʻd.
2.Qʼánsydʻrs wwʻn ʼa dywwʼáwşʼanʼal ʼyz nyşt" mʼandʼatʼáry" , ʼábʻr ʼa ṗrywwylʻgyʻ. ʼaz ʼyz, ẕwgʼang gʼát myt dy rʻkt ştʻlwng ʼwn nyt rylʼaqtʼantly. Zyyn ʼyn şlwm, dyyn yşwʻh twt nyşt ʼápʻngʻn ʼwyp dyyn ştyl mʼl (ʻpʻzʻr 2: 8-9), ʼábʻr dyyn kʼawwʻrşʼapt myt gʼát wwʻt zyyn pyl nʻʻntʻr wwy zyyan gʻtryya ʼyn dyyn dʻwwʼátyʼáns.
3.ʼa dywwʼáwşʼanʼal ʼyz nyt" mʼagyş" ʼyz nyt ʼa pʼármwlʻ ẕw bʼaqwmʻn zʼkn ʼábʻr ʼa wwʻg ẕw pʼrştʼrqn dyyn kʼawwʻrşʼapt myt gʼát.
4.No qyyn" rʻkt" wwʻg ẕw hʼábn dyyn dywwʼáwşʼanʼal. ʼyn ʼa şyykwţ ʻs ʼyz ştʻndyq ʼa ryr pwn ʼyygnʼrtyqyyt. ʼyẕt, bşʻţ ʻs ʼyz nyt qyyn" rʻkt" wwʻg, yʼ ʻs zʻnʻn zykʻr gyydlyynz ʼaz zʻnʻn nyytyq:
ʼa) ʻs ʼyz bʼzyrt ʼwyp dy wwʼárt pwn gʼát, nyt gʻpyln, gʻpyln ʼádʻr hwntşʻs wwyyal ʼalʻ ʼaz ʼyz myslydyng, ʼábʻr dy kţby zʻnʻn" dy ṗrʼapʻtyq wwʼárt bʼştʻtyqt, wwʼás ʼyr tʼán gʻzwnt ẕw ʼwypmʻrqzʼmqyyt wwy ʼa lykt ʼaz şyynt ʼanştʼát twnql, byz dʻr tʼág dʼánz, ʼwn dʻr mʼárgn ştʻrn rysʻs ʼyn dyyn hʻrẕʻr" (2 pʻtrws 01:19)
B) tʼán myyn dywwʼáwşʼanʼal ʼyz ʼa ṗʻrzʻnlʻk ʼwn bʼawwwstzynyq bʼaşlws, wwyyat wwyyatʻr pwn myyn ştymwng. ʻs ʼyz ʼa nwyt wwy ʻsn, ʼábʻr mʼl pyln nyt hwngʻryq, ʼyk wwysn ʼyk dʼarp̄n ʻsnwwʼarg. ʻs ʼyz qyyn pʼartrʻtʻr p̄ʼar ʻsnwwʼarg ʼaz ʼyk bʼaqwmʻn dwrk gʼát s wwʼárt.
5.Si ʼánhyyb ẕw pyln ʼaz ʼyr qʻnʻn nyt, ʼaz gʼát rʻdt ẕw ʼyr, ʻtq ẕy nyt zyyn dysqʻrʼadzşd, ṗʻrsʼawwyr ʼyn dyyn dywwʼáwşʼanʼal ʼwn ţpylh. ʼyr dʼarp̄n ẕw lʻrnʻn ẕw hʻrn ẕw gʼát ʼwn ʼaz mʼl ryqwwyyʻrz ʼa bysl pwn" pyr" . ʼwyb ʼyr gyyn ẕw dy sṗʼártzʼal twt nyt zʻn dy rʻzwltʼatn sʼáp dy ʻrştʻr ştʻln pwn ʻqsʻrsyyzyz, ʼábʻr ʼwyb ʼyr zʻnʻn qʼánsystʻnt dy rʻzwltʼatn wwʻt zyyn qʻntyq bʼald. Ẕy nyt bʼaqwmʻn dysqʻrʼadzşd, gʻdʻnqʻn ʼaz ʻr hʼt gʻşyqt zyyn gyyst ẕw lʻrnʻn ʼyr zyyn wwʻt dwrk dʻm wwʼárt, hʼábn btẖwn, ʻr wwʻt.
Pʼaqs
wwʼás ʼyz dʻr bʻstʻr ẕyyat ẕw tʼán myyn dywwʼáwşʼanʼal?
ʻs tʼaqʻ dʻṗʻnds ʼwyp ʼyr. Dy wwyktyq zʼak ʼyz ẕw gʻpynʻn dy ẕyyat wwʻn ʻs ʼyz nyt pyl rʼaş ʼádʻr dystrʼaqşʼanz ʼaz ywzşʼawwʼaly kʼaṗʼanz ʼyn dʻr pry şʻh pwn dʻr mʼárgn ʼábʻr pyln p̄ryya ẕw zwkn gʼát ʼyn qyyn ẕyyat pwn tʼág. K ṗrʼáblʻm mʼkn dyyn dʻwwʼátyʼáns byya nʼakt ʼyz ʼaz ʼyr nytʼá mystʼámʻ ẕʻmyşt myt dy mẖşbwţ pwn dy tʼág ʼwn qʻnʻn nyt qʼansʼantryyt gʻzwnt ʼyn dyyn lyyʻnʻn ʼwn qʻnʻn ʼwyk zyyn myd.
Yʼáşqʻ gʼat ʼarwyp zyyʻr pry ẕw brʻngʻn ryktwng pwn dy pʼtʻr (mʼrq 01:35) ʼwn dy ṗsʼalms ʼwn wwydʻr myr zʻnʻn pʼrbʻtn ẕw zwkn gʼát ʼyn dʻr pry mʼárgn (sʼam 5: 3, 57: 8, 59: 16, 88:13 ʼwn ʼndʻrʻ)
ẕy ʼyk dʼarp̄n ẕw şryyabn myyn dywwʼáwşʼanʼal?
ʻs ʼyz pyl bʻsʻr ẕw nʻmʻn dy ẕyyat ẕw şryyabn wwʼás gʼát dʻrẕyylt myr yʻdʻr tʼág, wwyyal ʼyk şryyabn ʻs pʼarpʻstyqt bʻsʻr ynstrʼaqşʼanz ʼyn myyn myynwng ʼwyk wwʻn ʼyk byn ʼyn ʼa nwyt pwn ẖkmh qʻnʻn gʻşwwynd tşʻq ʼwyp myyn dywwʼáwşʼanʼal bwk ʼwn bʼryktn wwʼás gʼát hʼt şwyn gʻrʻdt ẕw myr lʻẕtʻ wwʼák, ʼádʻr lʻẕt ẖwdş ʼwn dʻrmyt gʻpynʻn ʼa zykʻr ryktwng ʼwn ʼadwwʼáqʼat pwn gʼát qlʼr.
Wwʼás ʼwyb ʼyynʻr tʼág ʼyk qʻn tʼán myyn dywwʼáwşʼanʼal? Ẕy ʼyk dʼarp̄n ẕw pʼarbyyatn ʻs?
Nyyn, nʼár mʼakn zykʻr ʻs twt nyt wwʻrn ʼa gʻwwwynhyyat. Yʻdʻr tʼág ʼyr pʼarbrʻngʻn ʼán dyyn dywwʼáwşʼanʼal ʼyz ʼa pʼarpʼaln gʻlʻgnhyyt ẕw gʻwwynʻn ẖkmh, ʼmwnh, şlwm, ryktwng, ʻtq¿ ʼyk qʻnʻn pʼarbrʻngʻn ʼa tʼág ʼán ʻsn? Zykʻr, ʼwn ʼyk dʼarp̄n ẕw ʻsn tʼáṗl dy wwyyatʻr tʼág, ʼábʻr dʻr tʼág s nyt wwy ʼyk byn gʻgʼngʻn ẕw zyyn wwyqʻr, wwyynyqʻr wpmʻrqzʼamqyyat şṗʼan, ʻtq dy gʻpʼar wwʼált zyyan gʻnyẕt ẕw nyt ʻsn.
Wwy tʼán ʼyk mʼakn zykʻr nyt ẕw" mʼakn ʻs zʼágn" zʼkn wwʼs dy bybl zʼgt?
Ẕy nyt nʻmʻn ʼpgʻzwndʻrt pʻrzn ʼwn qyynmʼál pʼarlyrn rʼyh pwn dʻm qʼántʻqst. Prʻgn zyk:
Wwʼás tʻmʻ ʼyz dʻm dwrkpʼár gʻrʻdt wwʻgn? Wwʼás myn pwn lytʻrʼatwr ʼyz? (Ţhlym ʼwn mşly ʼyn ʻs pyl ṗʼáʻzyʻ ʼwn ʼazwy pyl pygwrʼatywwʻ şṗrʼak, pylʻ zʼkn zʻnʻn nyşt lytʻrʼal. Rwymʻr hʼábn qyytn pwn lʼadzşyqʼal tʻnwţ, dʼs hyyst, yʻdʻr bʼagryp dʻṗʻnds ʼwyp gʻhʼt pʼrştʼnʻn dy ʼwybn bʼagryp. S pʼrwwʼs rwymʻr ʼyz pwl pwn prʼasʻs wwy" dʻrybʻr" , " ʼazwy" , " ʼazwy" , " ʼazwy" , ʻtq ʼ bybl hʼandbʼáʼáq qʻnʻn hʻlpn ʼyr p̄ʼarştyyn wwʼás tyṗ pwn lytʻrʼatwr ʼyz dʻr bwk ʼyr wwyln ẕw lʻrnʻn)
wwʻr ʼyz gʻrʻdt? Wwʻr ʼyz dyyrʻqtyng ʻs? Wwʼás zʻnʻn dy ẕwştʼndn ʼarwmyq dʻm dwrkpʼár?
ʼ ṗrʼást mşl pwn ʼa tʻqst ʼwys pwn qʼántʻqst ʼyz: " ʼyk qʻnʻn tʼán ʼalẕ dwrk mşyẖ wwʼs strʻngtʼanz myr" (pylyṗṗyʼans 04:13) ʼwn nwẕn ʼaz pswq p̄ʼar ʼalʻ tyyṗs pwn sytwʼatyʼáns: ʼwyb ʼyk hʼábn ẕw nʻmʻn ʼa ṗrʼábʻ ʼyn şwl, ʼwyb' m pʼarşlʼápn ʼwn dʼarp̄n ẕw hʼaltn ʼrbʻtn, ʼwyb ʼyk wwyln ʼa mʼaşyn ʼwn ʼyk byn trʼktn pwn gʻnwmʻn ʼa ʼantlyyaʻn, ʻtq ʼbʻr dy qʼántʻqst pwn ʼaz dwrkpʼár ʼyz zyyʻr qlʼár:
Wwʼás ʼyz pʼwlws gʻrʻdt wwʻgn? ʻr ʼyz gʻzʼgt ʼaz ʻr hʼt gʻlʻrnt ẕw lʻbn ʼyn ʼárʻmqyyat ʼwn ʻşyrwţ ʼwn wwʼs twt nyt myynwng bʻţ mʼatʻryʼal zʻt ʼádʻr bʻţ gʼárnyşt, gʻwwʼwst ʼaz wwʻlkʻr dy wmştʼand, gʼát ʼyz myt ʼym ʼwn gʻştʼrqt. ʼyk myynʻn, wwʻn ʼyk dʼarp̄n gʻlt, ʼaz pswq ʼyz nyt ẕw bʼaqwmʻn gʻlt! ʼbʻr ẕw gʻbn ʼwndz tryyst: " Gʼát strʻngtʼanz myr trʼáẕ dʻr ẕwştʼndn" (wwy ʼandʻrş ẕw wwʼás myr nʼármʼaly hʻrn ʼyz nyt ʻs? )
Gʼát bʻntşn ʼyr.
No hay comentarios.:
Publicar un comentario