Translate

martes, 18 de noviembre de 2014

Ден на мъртвите - Невежеството на тези, които празнуват. 999 от 1000 души, които го празнуват не знаят по темата.

Ден на мъртвите - Невежеството на тези, които празнуват. 999 от 1000 души, които го празнуват не знаят по темата.

Лично той не ме притеснява или не харесва мен, в деня на мъртвите, в такива случаи трябва да се знае за:

Това, което ме притеснява, е невежеството на хората, които празнуват Деня на мъртвите.

През 1800 г. пр.н.е. и култа към смъртта е честван в Мексико, както е отразено в Aztec календар се намира в Музея по антропология. В Централна Америка не са католически в момента, така че няма нищо общо с това, което сега се празнува, с одобрение от страна на католическата църква. Тази смес дойде, когато испанците пристигнали в Америка.

Мъртвите стигна до смъртта му според различни убежища не за това, което е направил в живота:

The Tlalocan: рай на дъжд бог Тлалок. Там децата принесени в жертва на бога пристигат, между другото.
The Omeyocan: рай на слънце, председателстван от бога на войната Huitzilopochtli. Тук идват на пленниците бяха умъртвени, и др.
Mictlan: предопределен да умре от естествена смърт. обитаван от Mictlantecuhtli и Mictecacíhuatl, г-н и г-жа Death. Това беше много тъмна стая без прозорци, която вече не е възможно да си тръгне.
The Chichihuacuauhco: мъртви деца имат едно дърво, чиито клони капе мляко, за да се хранят сами.

Prehispanic погребения са били придружени от предложения, които съдържат два типа обекти: тези, които в живота си, са били използвани от мъртвите, и може да се наложи при преминаването им към подземния свят.
"Ако душата е мисълта, съвестта и ще ни помогне нещо, което не е нужно да се докоснат до мъртвото тяло?"

Ако попитате този на хората, които искат да го празнува никой не знае, че не е традиционно празнуват с тях знания и ако се спомене, че празнуват, но не го уважавам o_O обиден.

Стигам до извода, че хората винаги са невежи хора с непоносимост (по въпроса, че и адвокат) в живота си аз не съм намерил само няколко души, които не могат да държат разговори с обмяна на мнения, без всъщност атаки. Enrique Краузе. И най-близките ми приятели. От там нататък, е жалък!

Най-странното нещо е, че в същото време в чест на друидите, римляните, на MEXICA, египтяни, ацтеките, както и още няколко, смърт култове!

Въпросът е кой да ги научи този или пуснати в споразумение? Налице е нищо друго, освен Луцифер (дявола) и му демони отговор. Това е твърде смешно как хората мислят за смъртта, но не и Сатана вярва в задгробния живот, но не вярват в Бог.

И това е така, защото тя е с воал на главата й да не вярват в Бог.

Друидите са били прави жертви за Teutates, Esus и Taranis божества бяха направени съответно от удавяне, обесване и огъня. (Виж: Тристранен Death).

Римляните са поставени не гробове в тих и самотен, но на брега на пътищата извън градовете, където минувачите могат да обмислят и вместо да се възхищаваме. Смята се също, че духовете на мъртвите са били гладни и жадни и затова трябваше да се осигури храна и напитки. В гроба са поставени с редовни дарения на яйца, боб, леща и вино. Понякога дупки в гробници бяха отворени, за да излее вино вътре. Виното се предлага, тъй като е подходящ заместител на кръвта, на любимата напитка на мъртвите. Въпреки това, по време на погребението и по специални поводи животни бяха умъртвени и кръвна жертва е направена.

_________

Идеята за ада или просто място, предопределено да бъде населена от мъртвите е нещо, което присъства в религията и митологията на много култури от началото на цивилизацията. В рамките на този вид вяра са възникнали множество божества, свързани със смъртта, като виждате по-долу.
гръцката митология

ад
Бог Хадес роден на Кронос и Рея богиня, с братята Посейдон, Хера, Зевс, Хестия и Деметра. Първоначално Хадес не е Бог на мъртвите; но след като той и братята му Зевс и Посейдон на Титан победата, вселената се разделя както следва: Zeus имам небето, като по този начин се превръща в Бог Olympus; Poseidon взе морето, превръщайки се в Господа на океаните; и адът, междувременно, остана с подземния свят, превръщайки се в Господа на подземния свят. След това на подземния свят и се нарича "Хадес", получавайки същото име като си владетел.
Хадес е описан като безмилостен господар, който властва над мъртвите, които не са имали основание да се придвижват до Шанз-Елизе. В неговото правителство, Хадес е подпомогната от множество неща, като триглав куче Цербер или лодкарят Харон; Допълнителна кралица Персефона до него (неговата племенница, дъщеря на Зевс и Деметра), който преди жена му е отвлечена от него, докато бране на цветя и играе със своите връстници в областта на Сицилия ...
За разлика от тези, които се радват на мир в Champs Elysees, тези в ада няма да имат възможност да се върнат в света. Заедно няколко смъртни случая (Херкулес и Тезей направил, но и двамата бяха герои) са избягали от Хадес, след като се осмелил да стъпи на него.
Хадес управлявал от абанос си престол в средата на голям дворец. Те митовете Хадес има каска на невидимост, че му даде циклопите, че колата му е тъмна, налагане и хвърли четири силни и черни коне.
Като символи, те са в основата на нарциса и кипарис.
Танатос
Танатос е олицетворение на ненасилствена смърт, насилствена смърт, упражнен от Керес (отвратителен женски духове, които обикаляше бойните полета изглеждащи ранени и умиращи). Като символичен същество, Танатос имаше (в митологията на Омир и Хезиод) от майка Никс (Night) и брат Hypnos (The Dream), който се казва, че се опитва да имитира по-големия си брат, потънал в безсъзнание от сън, за да смъртните, които го докосват, защото се предполага, че всяка нощ и Танатос обсъждат кой от двамата всеки човек ще ...
Появата на Танатос често варира, като са били представени по следните начини: 1) крилато дете, 2) Ерос с кръстосани крака и обърнатия факела, 3) дете спеше в ръцете на Никс, 4) един млад човек, който носи една пеперуда (представител на душата), или венец от макове (свързани с бога и брат му от полусънни му свойства), 5) младо крилато сабята в ножницата на колана си, 6) един човек или един млад мъж, облечен в черно и с меч.
Макария

The Макария е по-известно е дъщеря на Херакъл, но друг Макария споменато в Суда (византийска енциклопедия на големи ите. X). Последният Макария дъщерята на Хадес (майката не се споменава) и се появява като олицетворение на блажения смъртта. Дори един източник го слага като особено благочестив колега Бог Танатос.
Roman .Mitología

Dis Pater и Плутон
Dis Pater и Плутон са всъщност едно и също същество. Първоначално Dis Pater ("Богат татко" на латински) е хтоничен бог на богатството, на плодородието, на селското стопанство и подземни изкопаеми; Въпреки това, тъй като гърците имаха прякори за Хадес, свързани с богатството, свързани с обработка на метали на подземния свят или подземния свят, където в римската митология (която взема своите богове в гръцката митология) Плутон зае мястото на Хадес, Понякога (Плутон) се нарича "Dis Pater" или просто "Dis", защото преди това бог Dis Pater беше погълната в самоличността на Плутон.
Плутон е по същество същият като Хадес е роден Сатурн (еквивалентно на Кронос) и Ops (Rhea еквивалент), беше отвлечена съпругата му Proserpina (Персефона еквивалент) и живее в Тартар (подземния свят), където той получи и съдени душите на онези, които не бяха успели да отидете на Elysium.

Основната разлика с Хадес е, че освен че е богът на подземния свят, Плутон е и бог на съкровищата на земята, лечение на тези култури и такива стоки или метали, скъпоценни камъни и други такива неща.
Появата на Плутон понякога брада човек и дълго, трудно лице и мрачна, черна пръчка и магия шлем, покрит с кожа. Понякога тя е изобразена на трон от абанос, който е представен с четири черни коне или Cerberus, триглав куче.
Mors
Mors в римската митология е олицетворение на смъртта Танатос еквивалент в гръцката митология. Mors се свързва с Марс, римския бог на войната; Плутон, бога на подземния свят; и орка или Оркус, малко двусмислено фигура, която се използва за представяне на демон наказване счупени клетви, но и в същото Плутон ...

В историята борба Mors Hercules да спаси съпругата на един приятел, докато в други истории Mors появява като слуга на Плутон, който отговаря за придружаване на душите до портата на подземния свят.
Забележка:
Съдбите, със същите характеристики съществуват под името "Съдби" в гръцката митология, не трябва да се разглежда като богини на смъртта, но като персонификации богини на съдбата или Wyrd. Те са отговорни за контролиране на метафоричния нишката на живота на смъртни и безсмъртни (безсмъртието на гръцките богове е относителна: те не могат да бъдат убити от смъртните, но и други богове), дори и контролиране конец Юпитер. Имаше три Fates: Нона (Клото в гръцката митология), който се обърна резбата от колелото предене да се използва; Десети (Lachesis за гърците), които посредничи конеца с пръчка; и Morta (Атропос на гърците), които отрежете конеца се определи кога и как някой умира.
Вавилонската .Mitología

Нергал и Ерешкигал
Ерешкигал е дъщеря на бог Ану (цар на боговете и бог на небето) и сестрата на Ищар (богиня на любовта, секса, плодородието, живота и война). Тя живее щастливо в небето, докато големият змей Kur я е отвлякъл и я заведе до подземния свят, на мястото, което става кралица, като по този начин се превръща в богиня на подземния свят или мъртвите.
Първоначално тя царува сам, докато Нергал се срещна и се присъедини към него на факта, че има различни версии. Един от тези варианти, че:
Habíase организира банкет на боговете на небето и Ану, Ерешкигал предвид, че дъщеря му е в подземния свят, пратеник изпратен да предаде Kakka Ерешкигал новини на празник и така тя може да дойде за вас.
След Kakka прекоси седемте порти на ада, за да стигнем до престола на Ерешкигал. След като изслуша съобщението на Ану, Ерешкигал изпратил пратеник и син (имах с Енлил, баща на Нергал ...) Namtar към небето. Въпреки това, след Namtar достигна небето, Нергал сериозно него, така че чичо му обиден, мъдър бог Ea (създател на човечеството), Нергал изпрати племенника си в ада, така че той да се извини на Ерешкигал.
В подземния свят, Нергал и Ерешкигал е страстен за всеки друг и блудствуват за цели седем дни, след което Нергал, и доволни, тайно избягали в леглото, за да се върне на небето. Осъзнавайки, че Ерешкигал отчаял и стана разярени, заплашвайки самото Ану да изпрати на хората от царството си на земята, докато броят на смъртните случаи надвишава този на живот, освен ако не Нергал regresase с нея и любовника й извън Forever ...
При изучаването на заплахата, Нергал бил бесен и организирана военна експедиция (да речем 14 демони), за да свалят Ерешкигал. След Нергал понижава войските си, счупи всеки от седемте порти да достигне престола на Ерешкигал. Там, Нергал я хвана за косата и вдигна, но Ерешкигал призна любовта си, той предложи да я и предложи да сподели с него правителството на подземния свят. Виждайки отношението на Ерешкигал, Нергал е преместен, я пусна, извика и с радост приел предложението на богинята. Оттогава двете заедно те управлявали света на мъртвите.
Що се отнася до някои от отделните герои Нергал (родени от изнасилването на Ninlill ръцете на Енлил), се казва, че е трезвен появата на бога на слънцето Уту, представляващ обяд и лятното слънцестоене, по време на суша, унищожаване, глад и смърт ... Concordantly с това Нергал е не само бог на мъртвите и подземния свят, но Бог на язви, мор, унищожаване и войната. Ето защо често се представя като фигура с човешкото тяло носи меч и / или скиптър, който има две лъвски глави и крака, увити в тип саван.
египетски .Mitología

Анубис
Понякога изобразен като куче, придружаващ Изида, Анубис обикновено е изобразяван като човек с черен чакал главата (оттук свещениците му носели маски чакал) и държи кралски скиптър. Това се дължи на факта, че Чакала, за своя навик за разкопаване гробове за храна, се свързва със смъртта на египетски изображения. Но тази логика представителни черното също играе важна роля, тъй като египтяните този цвят представлява разлагане на телата, тъмнина и смърт, но от своя страна го е цветът на плодородната земя и един от цветовете се използва да представлява възкресението. Що се отнася до защо понякога е изобразен като куче, което е причинено от факта, че кучето е животно, може да се види както през деня и в тъмнината на нощта, което може да представлява двойственост смърт / възкресение на Анубис притежавате. И накрая, много по-рядко (Хелиополис е пример) Анубис е рисувана като змия, животно, което е едновременно зло и защитник в египетската символика.

Бивш Анубис е голям владетел на Duat, египетския света на мъртвите. Въпреки това, след като е бил убит от Сет и неговите слуги, Озирис възкръсва от Isis, но не може да се върне в света на живите, така че те останаха в света на мъртвите и да бъде по-важно от Анубис, стана бъде първата команда в подземния свят, обработка след това да съди мъртвите. Така Анубис става дясната ръка на Озирис, изпълнител на решенията си и да отговаря за следните задачи: 1) Първоначално балсамиране и да се грижат за телата на фараоните, а той е получил титлата "балсамиране на боговете ", след като помага на Изида в балсамиране на Озирис; по-късно, с развитието на религиозните вярвания, Анубис стана "богът на мумифициране," и е възложено да придружава починалия (по принцип, а не само фараоните) в съда. 2) Налагане на ръце, за да премахнете мъртвите сърцето, сложи сърцето на скарабей амулет на място и да вземе присърце решението да бъде тежък. 3) монитор с Horus баланс, когато сърцата са претеглени по време на решението на Озирис. 4) Защита на свещениците ритуали. 5) Според някои текстове, водач на мъртвите в задгробния живот с лунната светлина. 5) да отговарят на правните основания за защита на мъртвите. 6) В "късния период" съдейства за среща solicitasen любовни магии, за да си предимство с това.
Озирис
Озирис е египетски бог на плодородието, регенерация на Нил, селското стопанство и растителността. Но, особено след като митът за неговата смърт и възкресение, Озирис става бог на смъртта, възкресението и преценка на душите на починалите. Поради тези причини, митът-горе, е в основата на египетския есхатология и раждането на моралната ролята на египетската религия, тъй като тя е на идеите на доброто (в лицето на Озирис), злото (олицетворена от Сет), когато те влизат, възкресението на божеството и победата му над злото и смъртта, както и създаването на тази божественост като например на преценката по отношение на съдбата на човека след смъртта.
Преброяване на мита, че е добър и мъдър цар Озирис (в митологията, а не реалност), че Египет цивилизовани хора преподават на селското стопанство, за установяване на справедливи закони и ги правят се покланят на боговете, създаването на религията. Всичко това без да прибягват до сила на потисничество.

След приключване на работата си, Озирис се оставя да разпространява учението си в други страни, оставяйки Изида като владетел на Египет. Въпреки това, когато се върна Озирис, ревнив брат си Сет и неговите 72 спътници заключени Озирис във форма на гръдния кош, а след това го хвърлят в реката, за да се удави. За щастие Isis търси и намери гърдите, го връща обратно, но не помага много, тъй като Сет намери гърдите, като взе тялото на Озирис и го сряза на парчета и разпръснати из Египет ...
Без да се отказва, Isis събират отново организма и възстановява живота на Озирис, като с него син с магия, и той е открил всичките си парчета, с изключение на пениса му. Този син е Хор, който по-късно отмъсти за смъртта на баща си, свалят Сет и изземването контрол на Египет. Озирис, въпреки че е възкръснал, той не може да се върне към живия свят и отиде в подземния свят, става съдия на душите и владетел на задгробния живот. Ето защо, в религиозната интерпретация на мита, живия фараон (символично) и се отъждествява с Хор, боядисване, с Озирис (също символично), под чиято форма се поклониха. Въпреки, че и още по-общо ниво, Озирис е символ на безсмъртието и възкресението, и това е защо в определен етап от древен Египет починали трансформира в Озирис.
И накрая, най-общо е представено мумифицирана Озирис със зелена кожа, тояга, камшик или скиптър и корона; или Озирис се появява в животинска форма, като крокодил, голяма риба, куче, чапла или черен бик, наречен "Бикът на Запада", той изразява титлата си царуване в подземния свят като Западът е египетски символ извън него.
Aztec .Mitología

Mictlantecuhtli
Mictlantecuhtli, чието име означава "Властелинът на Mictlan" за ацтеките е бил главен бог на мъртвите и владетел на Mictlan, най-ниската част на деветимата, които направиха на ацтеките подземния свят.
Начините, по които тя е представена Mictlantecuhtli винаги са страшен: кръв покрити скелет или човешка фигура с черепа на главата и големи зъби, понякога с очните ябълки в орбитите си. Когато тя се превръща в хит, тя е украсена с пера на сова и хартиени знамена, оръжия, използвани да се появи агресивен жест (да предложи желание да унищожи тези, които идват в твоето присъствие), а понякога те поставят сандали, да заявят своя старши , Въпреки, че най-лошото от всичко е огърлицата на човешките очи, които съвпадат ухото й кост, или символичен начин някои кодекси бе представена с огромен челюстта отворена за получаване на челюстите им да падне по време на курса на ден звездата ...

Поклонението на този бог е толкова ужасяваща, колкото изглежда: това, участниците пожертваха жертви и ядяха месото на тези, заклани в основата на храма.
Царството на Mictlantecuhtli (Mictlan) те са били душите на тези, които умряха на всякакви други форми на свързани с водата, смърт в битка по време на раждане или жертвена смърт. Но за да стигнем до там, че трябва да пътуват на дълъг и бурен "пътя на смъртта", спускащи се от първата до девето ниво, като по този начин или не са преминали тестовете и изчезнали или са били постоянство и вечен покой (не щастие) Mictlan, който често се описва като по-скоро мрачна че според Саагун (текст от голямо значение), след като си пътуване от изток на запад на бога слънце (слънцето) осветява района на мъртвите, с което зори за жителите подземния свят.
Mictecacihuatl
Жената беше Mictecacihuatl Mictlantecuhtli, който управлявал с него Mictlan, обитаващи зловеща къща без прозорци. Mictecacihuatl е свързано с паяци, сови и прилепи, всички неща, свързани с аспекти на подземния свят като подземни и тъмни.
Митът, че Mictecacihuatl пожертва бебе, преминавайки през него, за да се превърне в дама на мъртвите казва. По същия начин, ацтеките вярвали, че тя гледаше костите на мъртвите и погребението председателстван фестивали убеждение е, че частично са оцелели в популярния фолклора на някои райони на Мексико, където той все още е свързана с такива традиции.
Външният вид е подобен на Mictecacihuatl съпруга си, се обикновено изобразен с изтощен тялото, черепа главата и отворена челюст да погълне звездите попадат в рамките на деня.
Мая .Mitología

Yum Kimil
Също известен като Ah Puch, Kimil Yum е основният маите бог на смъртта и държи титлата "Майстор на смъртта". Той е Царят на Xibalba, или последният от девет нива на Xibalba. Причината за тази несигурност е фактът, че "Yum Kimil" и "Ah Puch" са имена, които са свързани с различни идентичности в различни версии на Maya мит е бил даден на олицетворение на смъртта. Толкова много източници пояснява трудността за определяне кой е той или Yum Kimil Ah Puch, трудността, че д-р Марта Najera Илия Коронадо (изследовател в Центъра за изследване на маите, UNAM) го каза и в статията си От мит за ритуала; Това бяха думите му: << Основните боговете на смъртта се изобразява като антропоморфни същества, което се дължи на неговото съществуване в пантеона Мая отговор на основните тревоги на хората за собствената си смърт, които произтичат вярвания за съдбата на други живи същества. От тях, свързани с смърт и боговете на подземния свят, има един, който е самата смърт и получава няколко имена в колониалните Yucatecan колониални източници: Ah Puch "обогати" Kisin, "The банален" Хун Ахау "Един Господ" Yum Kimil "Господар на смъртта"; сред киш: Hun Came "One Death" и дойде Vucub "Seven Death". Този бог е в кодексите като изображение череп, скелет или човешки труп гниене >>
В посочения по-горе статия, д-р Марта също така твърди, че маите боговете на подземния свят символизират различни енергии на смърт, допълват жизнените сили на космоса от своя характер и мястото, където живеят (срещу и в допълнение към небето), и Голям театър е неговото влияние върху Земята, където заедно с небесните сили осигуряват диалектически унищожение създаване / живот-смърт. В тази рамка, Yum Kimil е свързана с нощни, болести и в подземния свят, особено в ниските слоеве на девет. Накрая, някои малко известни д-р Марта е ясно, че на маите богът на смъртта е изобразена с жизненоважни функции (широко отворени очи, с ръце в определена позиция, и т.н.), че маите, както и другите древни цивилизации до анимистичната природата, смъртта не се разглежда като пустота, празнота или просто липса на живот се разглежда като активна сила, като енергиен играе антагонистичен роля за живота в космоса, той се противопоставя в съотношение диалектически допълване необходими за баланс на космическото цяло.

Сега това, което са най-популярните традиции, смята, че Yum Kimil броди около домовете на болните и да доведат до скъпи лов Xibalba. Тяхното присъствие в тези случаи се забелязва чрез звука на камбани. След като страховит Бог е близо, всичко, което мога да направя, беше вик или скърбят толкова поразително объркващо Yum Kimil в мисленето, че е Xibalba, след което той премина от.
Celtic .Mitología

Дон мрака
А Дон е известен като Дон Firineach ("Дон на истината") и като "краля на феите Дон", но също и като "Дон мрака", бог на смъртта. Има по този начин три митични герои Дон. Първите две са базирани на мита за планински Дон, от която той и неговите сътрудници (феи) предупреждават, облаци се събират непогрешимо и винаги вярно, че специално време събитие идва. Различен е случаят с Дон мрака, произхожда от древен епос.
Се скъпи детайли, историята разказва, че Дон е военен лидер на Milesians в Ирландия по време на инвазията направи за да отмъсти за смъртта на патриарх Mil. Случило се така, че Milesians бяха (в близост до бреговете на Ирландия) на някои остров и ирландците бяха дадени три възможности: да представи, в битка, или прекарва девет ден на острова и да отидете по-късно. Като се има предвид, че и въз основа на решението на Amirgin, резолюцията е да се остави след девет дни, но се върна по-късно да се приземи и да нахлуе по-трудно. Въпреки това, когато се завръщат временно избухна и корабът Дон потъна поради силни ветрове, които дойдоха и се отделят от останалата част от флотилията веднага след Дон каза: "Аз ще поставя под острието на меча и копия Warriors които са на земята сега, но нека слязат "

Така Дон и неговия екипаж загинаха близо Dumhacha островче, островче, на които впоследствие са били погребани. Ето защо, с течение на времето на острова е известна като "Къщата на Дон". От тази легенда, мит, че Дон е уреден на скалистия остров се появи, като предупреди, че никой няма да дойде на другия свят, без да минава през дома ви, което той предлага като временно място за почивка на всички тези, които умряха. Както се вижда, митът за символично тълкуване на действителната история, тъй като на острова има ръка Дон ирландското крайбрежие и на територията на открито море, което представлява едно световно съдбата на душите, а другият в света на живите.
Morrigan
Morrigan е келтска богиня на смъртта, война и унищожение, но и на любовта, секса и плодородието. Тя със сигурност е сложна богиня, тъй като в него са Badb, Маша и Nemain богини, обикновено се тълкуват като аспекти на Morrigan, богиня, който е майка, дъщеря и любовник, или девойка, майка и вдовица.
Вид Morrigan варира и се смята, че има способността да променя формата си. Въпреки това, въз основа на различните аспекти на своята същност тя често се представят като една красива жена или стар вещица, като воин жена пълно военно облекло или като врана или огромен гарван, тъй като според митични истории Morrigan на бойното поле като гигантски гарван, въпреки че понякога го прави по начина на леден вятър, който следва кръвопролития.

Morrigan се използва да се позове на разгара на битката за игра военни рога, която дава защита, състояща се не в директна атака на врага, но това влияние (с тенденция да отслабва и да не успее да направи противника) в даден момент Key битка. И, въпреки неговата сложност, Morrigan е предимно богиня на войната и смъртта, така че черепите на загиналите в битка са наречени "жълъди Morrigan"
Den na mŭrtvite - Nevezhestvoto na tezi, koito praznuvat. 999 ot 1000 dushi , koito go praznuvat ne znayat po temata.

Lichno toĭ ne me pritesnyava ili ne kharesva men, v denya na mŭrtvite , v takiva sluchai tryabva da se znae za :

Tova, koeto me pritesnyava, e nevezhestvoto na khorata, koito praznuvat Denya na mŭrtvite .

Prez 1800 g. pr.n.e. i kulta kŭm smŭrtta e chestvan v Meksiko, kakto e otrazeno v Aztec kalendar se namira v Muzeya po antropologiya . V Tsentralna Amerika ne sa katolicheski v momenta , taka che nyama nishto obshto s tova, koeto sega se praznuva , s odobrenie ot strana na katolicheskata tsŭrkva. Tazi smes doĭde, kogato ispantsite pristignali v Amerika.

Mŭrtvite stigna do smŭrtta mu spored razlichni ubezhishta ne za tova, koeto e napravil v zhivota :

The Tlalocan : raĭ na dŭzhd bog Tlalok . Tam detsata prineseni v zhertva na boga pristigat , mezhdu drugoto.
The Omeyocan : raĭ na slŭntse, predsedatelstvan ot boga na voĭnata Huitzilopochtli . Tuk idvat na plennitsite byakha umŭrtveni , i dr.
Mictlan : predopredelen da umre ot estestvena smŭrt. obitavan ot Mictlantecuhtli i Mictecacíhuatl , g-n i g-zha Death . Tova beshe mnogo tŭmna staya bez prozortsi , koyato veche ne e vŭzmozhno da si trŭgne.
The Chichihuacuauhco : mŭrtvi detsa imat edno dŭrvo , chiito kloni kape mlyako, za da se khranyat sami .

Prehispanic pogrebeniya sa bili pridruzheni ot predlozheniya , koito sŭdŭrzhat dva tipa obekti: tezi , koito v zhivota si, sa bili izpolzvani ot mŭrtvite , i mozhe da se nalozhi pri preminavaneto im kŭm podzemniya svyat.
" Ako dushata e misŭlta, sŭvestta i shte ni pomogne neshto, koeto ne e nuzhno da se dokosnat do mŭrtvoto tyalo ? "

Ako popitate tozi na khorata, koito iskat da go praznuva nikoĭ ne znae, che ne e traditsionno praznuvat s tyakh znaniya i ako se spomene, che praznuvat , no ne go uvazhavam o_O obiden .

Stigam do izvoda, che khorata vinagi sa nevezhi khora s neponosimost ( po vŭprosa , che i advokat ) v zhivota si az ne sŭm nameril samo nyakolko dushi, koito ne mogat da dŭrzhat razgovori s obmyana na mneniya , bez vsŭshtnost ataki. Enrique Krauze . I naĭ-blizkite mi priyateli. Ot tam natatŭk , e zhalŭk !

Naĭ-strannoto neshto e , che v sŭshtoto vreme v chest na druidite , rimlyanite, na MEXICA , egiptyani , atstekite , kakto i oshte nyakolko , smŭrt kultove !

Vŭprosŭt e koĭ da gi nauchi tozi ili pusnati v sporazumenie? Nalitse e nishto drugo, osven Lutsifer ( dyavola ) i mu demoni otgovor. Tova e tvŭrde smeshno kak khorata mislyat za smŭrtta , no ne i Satana vyarva v zadgrobniya zhivot , no ne vyarvat v Bog.

I tova e taka, zashtoto tya e s voal na glavata ĭ da ne vyarvat v Bog.

Druidite sa bili pravi zhertvi za Teutates , Esus i Taranis bozhestva byakha napraveni sŭotvetno ot udavyane , obesvane i ogŭnya. (Vizh: Tristranen Death ) .

Rimlyanite sa postaveni ne grobove v tikh i samoten , no na brega na pŭtishtata izvŭn gradovete , kŭdeto minuvachite mogat da obmislyat i vmesto da se vŭzkhishtavame . Smyata se sŭshto, che dukhovete na mŭrtvite sa bili gladni i zhadni i zatova tryabvashe da se osiguri khrana i napitki. V groba sa postaveni s redovni dareniya na yaĭtsa , bob, leshta i vino. Ponyakoga dupki v grobnitsi byakha otvoreni , za da izlee vino vŭtre. Vinoto se predlaga , tŭĭ kato e podkhodyasht zamestitel na krŭvta , na lyubimata napitka na mŭrtvite. Vŭpreki tova, po vreme na pogrebenieto i po spetsialni povodi zhivotni byakha umŭrtveni i krŭvna zhertva e napravena .

_________

Ideyata za ada ili prosto myasto, predopredeleno da bŭde naselena ot mŭrtvite e neshto, koeto prisŭstva v religiyata i mitologiyata na mnogo kulturi ot nachaloto na tsivilizatsiyata. V ramkite na tozi vid vyara sa vŭzniknali mnozhestvo bozhestva , svŭrzani sŭs smŭrtta , kato vizhdate po-dolu .
grŭtskata mitologiya

ad
Bog Khades roden na Kronos i Reya boginya , s bratyata Poseĭdon , Khera , Zevs , Khestiya i Demetra . Pŭrvonachalno Khades ne e Bog na mŭrtvite ; no sled kato toĭ i bratyata mu Zevs i Poseĭdon na Titan pobedata , vselenata se razdelya kakto sledva : Zeus imam nebeto, kato po tozi nachin se prevrŭshta v Bog Olympus ; Poseidon vze moreto , prevrŭshtaĭki se v Gospoda na okeanite ; i adŭt , mezhduvremenno, ostana s podzemniya svyat , prevrŭshtaĭki se v Gospoda na podzemniya svyat . Sled tova na podzemniya svyat i se naricha " Khades " , poluchavaĭki sŭshtoto ime kato si vladetel.
Khades e opisan kato bezmilosten gospodar , koĭto vlastva nad mŭrtvite, koito ne sa imali osnovanie da se pridvizhvat do Shanz -Elize . V negovoto pravitelstvo , Khades e podpomognata ot mnozhestvo neshta , kato triglav kuche Tserber ili lodkaryat Kharon ; Dopŭlnitelna kralitsa Persefona do nego ( negovata plemennitsa , dŭshterya na Zevs i Demetra ) , koĭto predi zhena mu e otvlechena ot nego, dokato brane na tsvetya i igrae sŭs svoite vrŭstnitsi v oblastta na Sitsiliya ...
Za razlika ot tezi, koito se radvat na mir v Champs Elysees , tezi v ada nyama da imat vŭzmozhnost da se vŭrnat v sveta. Zaedno nyakolko smŭrtni sluchaya ( Kherkules i Tezeĭ napravil, no i dvamata byakha geroi ) sa izbyagali ot Khades , sled kato se osmelil da stŭpi na nego.
Khades upravlyaval ot abanos si prestol v sredata na golyam dvorets. Te mitovete Khades ima kaska na nevidimost , che mu dade tsiklopite , che kolata mu e tŭmna , nalagane i khvŭrli chetiri silni i cherni kone.
Kato simvoli , te sa v osnovata na nartsisa i kiparis .
Tanatos
Tanatos e olitsetvorenie na nenasilstvena smŭrt, nasilstvena smŭrt , uprazhnen ot Keres ( otvratitelen zhenski dukhove, koito obikalyashe boĭnite poleta izglezhdashti raneni i umirashti ) . Kato simvolichen sŭshtestvo, Tanatos imashe ( v mitologiyata na Omir i Kheziod ) ot maĭka Niks ( Night ) i brat Hypnos ( The Dream ) , koĭto se kazva, che se opitva da imitira po-golemiya si brat , potŭnal v bezsŭznanie ot sŭn, za da smŭrtnite , koito go dokosvat , zashtoto se predpolaga, che vsyaka nosht i Tanatos obsŭzhdat koĭ ot dvamata vseki chovek shte ...
Poyavata na Tanatos chesto varira , kato sa bili predstaveni po slednite nachini : 1 ) krilato dete , 2) Eros s krŭstosani kraka i obŭrnatiya fakela , 3 ) dete speshe v rŭtsete na Niks , 4) edin mlad chovek, koĭto nosi edna peperuda (predstavitel na dushata ), ili venets ot makove ( svŭrzani s boga i brat mu ot polusŭnni mu svoĭstva) , 5 ) mlado krilato sabyata v nozhnitsata na kolana si , 6) edin chovek ili edin mlad mŭzh, oblechen v cherno i s mech.
Makariya

The Makariya e po-izvestno e dŭshterya na Kherakŭl , no drug Makariya spomenato v Suda ( vizantiĭska entsiklopediya na golemi ite . X). Posledniyat Makariya dŭshteryata na Khades ( maĭkata ne se spomenava ) i se poyavyava kato olitsetvorenie na blazheniya smŭrtta . Dori edin iztochnik go slaga kato osobeno blagochestiv kolega Bog Tanatos .
Roman .Mitología

Dis Pater i Pluton
Dis Pater i Pluton sa vsŭshtnost edno i sŭshto sŭshtestvo. Pŭrvonachalno Dis Pater ( " Bogat tatko " na latinski ) e khtonichen bog na bogat·stvoto, na plodorodieto , na selskoto stopanstvo i podzemni izkopaemi ; Vŭpreki tova , tŭĭ kato gŭrtsite imakha pryakori za Khades , svŭrzani s bogat·stvoto , svŭrzani s obrabotka na metali na podzemniya svyat ili podzemniya svyat , kŭdeto v rimskata mitologiya (koyato vzema svoite bogove v grŭtskata mitologiya ) Pluton zae myastoto na Khades , Ponyakoga ( Pluton ) se naricha " Dis Pater " ili prosto " Dis ", zashtoto predi tova bog Dis Pater beshe pogŭlnata v samolichnostta na Pluton .
Pluton e po sŭshtestvo sŭshtiyat kato Khades e roden Saturn (ekvivalentno na Kronos ) i Ops ( Rhea ekvivalent) , beshe otvlechena sŭprugata mu Proserpina ( Persefona ekvivalent) i zhivee v Tartar ( podzemniya svyat ), kŭdeto toĭ poluchi i sŭdeni dushite na onezi, koito ne byakha uspeli da otidete na Elysium .

Osnovnata razlika s Khades e, che osven che e bogŭt na podzemniya svyat , Pluton e i bog na sŭkrovishtata na zemyata , lechenie na tezi kulturi i takiva stoki ili metali, skŭpotsenni kamŭni i drugi takiva neshta .
Poyavata na Pluton ponyakoga brada chovek i dŭlgo , trudno litse i mrachna , cherna prŭchka i magiya shlem , pokrit s kozha. Ponyakoga tya e izobrazena na tron ot abanos , koĭto e predstaven s chetiri cherni kone ili Cerberus , triglav kuche.
Mors
Mors v rimskata mitologiya e olitsetvorenie na smŭrtta Tanatos ekvivalent v grŭtskata mitologiya. Mors se svŭrzva s Mars , rimskiya bog na voĭnata ; Pluton , boga na podzemniya svyat ; i orka ili Orkus , malko dvusmisleno figura, koyato se izpolzva za predstavyane na demon nakazvane schupeni kletvi , no i v sŭshtoto Pluton ...

V istoriyata borba Mors Hercules da spasi sŭprugata na edin priyatel , dokato v drugi istorii Mors poyavyava kato sluga na Pluton , koĭto otgovarya za pridruzhavane na dushite do portata na podzemniya svyat .
Zabelezhka:
Sŭdbite , sŭs sŭshtite kharakteristiki sŭshtestvuvat pod imeto " Sŭdbi " v grŭtskata mitologiya , ne tryabva da se razglezhda kato bogini na smŭrtta , no kato personifikatsii bogini na sŭdbata ili Wyrd . Te sa otgovorni za kontrolirane na metaforichniya nishkata na zhivota na smŭrtni i bezsmŭrtni ( bezsmŭrtieto na grŭtskite bogove e otnositelna : te ne mogat da bŭdat ubiti ot smŭrtnite , no i drugi bogove ) , dori i kontrolirane konets Yupiter. Imashe tri Fates : Nona ( Kloto v grŭtskata mitologiya ) , koĭto se obŭrna rezbata ot koleloto predene da se izpolzva ; Deseti ( Lachesis za gŭrtsite ), koito posrednichi konetsa s prŭchka ; i Morta ( Atropos na gŭrtsite ) , koito otrezhete konetsa se opredeli koga i kak nyakoĭ umira .
Vavilonskata .Mitología

Nergal i Ereshkigal
Ereshkigal e dŭshterya na bog Anu ( tsar na bogovete i bog na nebeto ) i sestrata na Ishtar ( boginya na lyubovta, seksa , plodorodieto , zhivota i voĭna ) . Tya zhivee shtastlivo v nebeto , dokato golemiyat zmeĭ Kur ya e otvlyakŭl i ya zavede do podzemniya svyat , na myastoto, koeto stava kralitsa , kato po tozi nachin se prevrŭshta v boginya na podzemniya svyat ili mŭrtvite.
Pŭrvonachalno tya tsaruva sam , dokato Nergal se sreshtna i se prisŭedini kŭm nego na fakta , che ima razlichni versii. Edin ot tezi varianti , che:
Habíase organizira banket na bogovete na nebeto i Anu , Ereshkigal predvid, che dŭshterya mu e v podzemniya svyat , pratenik izpraten da predade Kakka Ereshkigal novini na praznik i taka tya mozhe da doĭde za vas .
Sled Kakka prekosi sedemte porti na ada, za da stignem do prestola na Ereshkigal . Sled kato izslusha sŭobshtenieto na Anu , Ereshkigal izpratil pratenik i sin ( imakh s Enlil , bashta na Nergal ...) Namtar kŭm nebeto . Vŭpreki tova, sled Namtar dostigna nebeto , Nergal seriozno nego, taka che chicho mu obiden , mŭdŭr bog Ea ( sŭzdatel na chovechestvoto ) , Nergal izprati plemennika si v ada , taka che toĭ da se izvini na Ereshkigal .
V podzemniya svyat , Nergal i Ereshkigal e strasten za vseki drug i bludstvuvat za tseli sedem dni, sled koeto Nergal , i dovolni , taĭno izbyagali v legloto, za da se vŭrne na nebeto. Osŭznavaĭki , che Ereshkigal otchayal i stana razyareni , zaplashvaĭki samoto Anu da izprati na khorata ot tsarstvoto si na zemyata , dokato broyat na smŭrtnite sluchai nadvishava tozi na zhivot , osven ako ne Nergal regresase s neya i lyubovnika ĭ izvŭn Forever ...
Pri izuchavaneto na zaplakhata , Nergal bil besen i organizirana voenna ekspeditsiya (da rechem 14 demoni ), za da svalyat Ereshkigal . Sled Nergal ponizhava voĭskite si , schupi vseki ot sedemte porti da dostigne prestola na Ereshkigal . Tam, Nergal ya khvana za kosata i vdigna , no Ereshkigal prizna lyubovta si, toĭ predlozhi da ya i predlozhi da spodeli s nego pravitelstvoto na podzemniya svyat . Vizhdaĭki otnoshenieto na Ereshkigal , Nergal e premesten , ya pusna , izvika i s radost priel predlozhenieto na boginyata . Ottogava dvete zaedno te ​​upravlyavali sveta na mŭrtvite .
Shto se otnasya do nyakoi ot otdelnite geroi Nergal ( rodeni ot iznasilvaneto na Ninlill rŭtsete na Enlil ) , se kazva, che e trezven poyavata na boga na slŭntseto Utu , predstavlyavasht obyad i lyatnoto slŭntsestoene , po vreme na susha , unishtozhavane, glad i smŭrt ... Concordantly s tova Nergal e ne samo bog na mŭrtvite i podzemniya svyat , no Bog na yazvi , mor , unishtozhavane i voĭnata. Eto zashto chesto se predstavya kato figura s choveshkoto tyalo nosi mech i / ili skiptŭr , koĭto ima dve lŭvski glavi i kraka , uviti v tip savan .
egipet·ski .Mitología

Anubis
Ponyakoga izobrazen kato kuche , pridruzhavasht Izida , Anubis obiknoveno e izobrazyavan kato chovek s cheren chakal glavata (ottuk sveshtenitsite mu noseli maski chakal ) i dŭrzhi kralski skiptŭr . Tova se dŭlzhi na fakta, che Chakala , za svoya navik za razkopavane grobove za khrana, se svŭrzva sŭs smŭrtta na egipet·ski izobrazheniya . No tazi logika predstavitelni chernoto sŭshto igrae vazhna rolya , tŭĭ kato egiptyanite tozi tsvyat predstavlyava razlagane na telata , tŭmnina i smŭrt, no ot svoya strana go e tsvetŭt na plodorodnata zemya i edin ot tsvetovete se izpolzva da predstavlyava vŭzkresenieto. Shto se otnasya do zashto ponyakoga e izobrazen kato kuche, koeto e prichineno ot fakta, che kucheto e zhivotno, mozhe da se vidi kakto prez denya i v tŭmninata na noshtta , koeto mozhe da predstavlyava dvoĭstvenost smŭrt / vŭzkresenie na Anubis pritezhavate. I nakraya, mnogo po-ryadko ( Kheliopolis e primer ) Anubis e risuvana kato zmiya , zhivotno, koeto e ednovremenno zlo i zashtitnik v egipet·skata simvolika .

Bivsh Anubis e golyam vladetel na Duat , egipet·skiya sveta na mŭrtvite . Vŭpreki tova, sled kato e bil ubit ot Set i negovite slugi , Oziris vŭzkrŭsva ot Isis , no ne mozhe da se vŭrne v sveta na zhivite , taka che te ostanakha v sveta na mŭrtvite i da bŭde po- vazhno ot Anubis , stana bŭde pŭrvata komanda v podzemniya svyat , obrabotka sled tova da sŭdi mŭrtvite. Taka Anubis stava dyasnata rŭka na Oziris , izpŭlnitel na resheniyata si i da otgovarya za slednite zadachi: 1 ) Pŭrvonachalno balsamirane i da se grizhat za telata na faraonite , a toĭ e poluchil titlata " balsamirane na bogovete ", sled kato pomaga na Izida v balsamirane na Oziris ; po- kŭsno, s razvitieto na religioznite vyarvaniya , Anubis stana " bogŭt na mumifitsirane , " i e vŭzlozheno da pridruzhava pochinaliya (po printsip , a ne samo faraonite ) v sŭda. 2 ) Nalagane na rŭtse, za da premakhnete mŭrtvite sŭrtseto , slozhi sŭrtseto na skarabeĭ amulet na myasto i da vzeme prisŭrtse reshenieto da bŭde tezhŭk. 3 ) monitor s Horus balans , kogato sŭrtsata sa pretegleni po vreme na reshenieto na Oziris. 4 ) Zashtita na sveshtenitsite rituali . 5 ) Spored nyakoi tekstove , vodach na mŭrtvite v zadgrobniya zhivot s lunnata svetlina. 5 ) da otgovaryat na pravnite osnovaniya za zashtita na mŭrtvite. 6 ) V " kŭsniya period " sŭdeĭstva za sreshta solicitasen lyubovni magii , za da si predimstvo s tova.
Oziris
Oziris e egipet·ski bog na plodorodieto , regeneratsiya na Nil , selskoto stopanstvo i rastitelnostta . No , osobeno sled kato mitŭt za negovata smŭrt i vŭzkresenie, Oziris stava bog na smŭrtta , vŭzkresenieto i pretsenka na dushite na pochinalite . Poradi tezi prichini, mitŭt -gore, e v osnovata na egipet·skiya eskhatologiya i razhdaneto na moralnata rolyata na egipet·skata religiya , tŭĭ kato tya e na ideite na dobroto ( v litseto na Oziris ) , zloto ( olitsetvorena ot Set ), kogato te vlizat, vŭzkresenieto na bozhestvoto i pobedata mu nad zloto i smŭrtta, kakto i sŭzdavaneto na tazi bozhestvenost kato naprimer na pretsenkata po otnoshenie na sŭdbata na choveka sled smŭrtta.
Prebroyavane na mita, che e dobŭr i mŭdŭr tsar Oziris ( v mitologiyata , a ne realnost ) , che Egipet tsivilizovani khora prepodavat na selskoto stopanstvo, za ustanovyavane na spravedlivi zakoni i gi pravyat se poklanyat na bogovete , sŭzdavaneto na religiyata. Vsichko tova bez da pribyagvat do sila na potisnichestvo.

Sled priklyuchvane na rabotata si , Oziris se ostavya da razprostranyava uchenieto si v drugi strani , ostavyaĭki Izida kato vladetel na Egipet. Vŭpreki tova, kogato se vŭrna Oziris , revniv brat si Set i negovite 72 spŭtnitsi zaklyucheni Oziris vŭv forma na grŭdniya kosh , a sled tova go khvŭrlyat v rekata , za da se udavi . Za shtastie Isis tŭrsi i nameri gŭrdite, go vrŭshta obratno , no ne pomaga mnogo, tŭĭ kato Set nameri gŭrdite, kato vze tyaloto na Oziris i go sryaza na parcheta i razprŭsnati iz Egipet ...
Bez da se otkazva , Isis sŭbirat otnovo organizma i vŭzstanovyava zhivota na Oziris , kato s nego sin s magiya , i toĭ e otkril vsichkite si parcheta , s izklyuchenie na penisa mu . Tozi sin e Khor, koĭto po-kŭsno otmŭsti za smŭrtta na bashta si , svalyat Set i izzemvaneto kontrol na Egipet. Oziris , vŭpreki che e vŭzkrŭsnal , toĭ ne mozhe da se vŭrne kŭm zhiviya svyat i otide v podzemniya svyat , stava sŭdiya na dushite i vladetel na zadgrobniya zhivot . Eto zashto , v religioznata interpretatsiya na mita , zhiviya faraon ( simvolichno ) i se otŭzhdestvyava s Khor , boyadisvane, s Oziris (sŭshto simvolichno ) , pod chiyato forma se poklonikha . Vŭpreki, che i oshte po- obshto nivo, Oziris e simvol na bezsmŭrtieto i vŭzkresenieto , i tova e zashto v opredelen etap ot dreven Egipet pochinali transformira v Oziris.
I nakraya , naĭ-obshto e predstaveno mumifitsirana Oziris sŭs zelena kozha, toyaga, kamshik ili skiptŭr i korona ; ili Oziris se poyavyava v zhivotinska forma , kato krokodil , golyama riba , kuche , chapla ili cheren bik , narechen " Bikŭt na Zapada ", toĭ izrazyava titlata si tsaruvane v podzemniya svyat kato Zapadŭt e egipet·ski simvol izvŭn nego.
Aztec .Mitología

Mictlantecuhtli
Mictlantecuhtli , chieto ime oznachava " Vlastelinŭt na Mictlan " za atstekite e bil glaven bog na mŭrtvite i vladetel na Mictlan , naĭ-niskata chast na devetimata , koito napravikha na atstekite podzemniya svyat.
Nachinite, po koito tya e predstavena Mictlantecuhtli vinagi sa strashen : krŭv pokriti skelet ili choveshka figura s cherepa na glavata i golemi zŭbi , ponyakoga s ochnite yabŭlki v orbitite si . Kogato tya se prevrŭshta v khit , tya e ukrasena s pera na sova i khartieni znamena , orŭzhiya , izpolzvani da se poyavi agresiven zhest ( da predlozhi zhelanie da unishtozhi tezi, koito idvat v tvoeto prisŭstvie ) , a ponyakoga te postavyat sandali , da zayavyat svoya starshi , Vŭpreki, che naĭ-loshoto ot vsichko e ogŭrlitsata na choveshkite ochi, koito sŭvpadat ukhoto ĭ kost , ili simvolichen nachin nyakoi kodeksi be predstavena s ogromen chelyustta otvorena za poluchavane na chelyustite im da padne po vreme na kursa na den zvezdata ...

Poklonenieto na tozi bog e tolkova uzhasyavashta , kolkoto izglezhda : tova , uchastnitsite pozhertvakha zhertvi i yadyakha mesoto na tezi, zaklani v osnovata na khrama .
Tsarstvoto na Mictlantecuhtli ( Mictlan ) te sa bili dushite na tezi, koito umryakha na vsyakakvi drugi formi na svŭrzani s vodata , smŭrt v bitka po vreme na razhdane ili zhertvena smŭrt. No za da stignem do tam , che tryabva da pŭtuvat na dŭlŭg i buren " pŭtya na smŭrtta" , spuskashti se ot pŭrvata do deveto nivo , kato po tozi nachin ili ne sa preminali testovete i izcheznali ili sa bili postoyanstvo i vechen pokoĭ ( ne shtastie ) Mictlan , koĭto chesto se opisva kato po-skoro mrachna che spored Saagun ( tekst ot golyamo znachenie) , sled kato si pŭtuvane ot iztok na zapad na boga slŭntse ( slŭntseto ) osvetyava raĭona na mŭrtvite , s koeto zori za zhitelite podzemniya svyat.
Mictecacihuatl
Zhenata beshe Mictecacihuatl Mictlantecuhtli , koĭto upravlyaval s nego Mictlan , obitavashti zloveshta kŭshta bez prozortsi. Mictecacihuatl e svŭrzano s payatsi, sovi i prilepi , vsichki neshta , svŭrzani s aspekti na podzemniya svyat kato podzemni i tŭmni .
Mitŭt, che Mictecacihuatl pozhertva bebe , preminavaĭki prez nego , za da se prevŭrne v dama na mŭrtvite kazva . Po sŭshtiya nachin, atstekite vyarvali, che tya gledashe kostite na mŭrtvite i pogrebenieto predsedatelstvan festivali ubezhdenie e, che chastichno sa otseleli v populyarniya folklora na nyakoi raĭoni na Meksiko, kŭdeto toĭ vse oshte e svŭrzana s takiva traditsii.
Vŭnshniyat vid e podoben na Mictecacihuatl sŭpruga si, se obiknoveno izobrazen s iztoshten tyaloto , cherepa glavata i otvorena chelyust da pogŭlne zvezdite popadat v ramkite na denya .
Maya .Mitología

Yum Kimil
Sŭshto izvesten kato Ah Puch , Kimil Yum e osnovniyat maite bog na smŭrtta i dŭrzhi titlata " Maĭstor na smŭrtta" . Toĭ e Tsaryat na Xibalba , ili posledniyat ot devet niva na Xibalba . Prichinata za tazi nesigurnost e faktŭt, che " Yum Kimil " i " Ah Puch " sa imena, koito sa svŭrzani s razlichni identichnosti v razlichni versii na Maya mit e bil daden na olitsetvorenie na smŭrtta. Tolkova mnogo iztochnitsi poyasnyava trudnostta za opredelyane koĭ e toĭ ili Yum Kimil Ah Puch , trudnostta , che d-r Marta Najera Iliya Koronado ( izsledovatel v Tsentŭra za izsledvane na maite , UNAM ) go kaza i v statiyata si Ot mit za rituala ; Tova byakha dumite mu : << Osnovnite bogovete na smŭrtta se izobrazyava kato antropomorfni sŭshtestva , koeto se dŭlzhi na negovoto sŭshtestvuvane v panteona Maya otgovor na osnovnite trevogi na khorata za sobstvenata si smŭrt , koito proiztichat vyarvaniya za sŭdbata na drugi zhivi sŭshtestva. Ot tyakh , svŭrzani s smŭrt i bogovete na podzemniya svyat , ima edin, koĭto e samata smŭrt i poluchava nyakolko imena v kolonialnite Yucatecan kolonialni iztochnitsi : Ah Puch " obogati " Kisin , "The banalen " Khun Akhau "Edin Gospod " Yum Kimil " Gospodar na smŭrtta " ; sred kish : Hun Came "One Death" i doĭde Vucub " Seven Death ". Tozi bog e v kodeksite kato izobrazhenie cherep , skelet ili choveshki trup gniene >>
V posocheniya po-gore statiya , d-r Marta sŭshto taka tvŭrdi, che maite bogovete na podzemniya svyat simvolizirat razlichni energii na smŭrt, dopŭlvat zhiznenite sili na kosmosa ot svoya kharakter i myastoto, kŭdeto zhiveyat (sreshtu i v dopŭlnenie kŭm nebeto ) , i Golyam teatŭr e negovoto vliyanie vŭrkhu Zemyata , kŭdeto zaedno s nebesnite sili osiguryavat dialekticheski unishtozhenie sŭzdavane / zhivot - smŭrt. V tazi ramka , Yum Kimil e svŭrzana s noshtni , bolesti i v podzemniya svyat , osobeno v niskite sloeve na devet . Nakraya, nyakoi malko izvestni d-r Marta e yasno, che na maite bogŭt na smŭrtta e izobrazena s zhiznenovazhni funktsii ( shiroko otvoreni ochi , s rŭtse v opredelena pozitsiya , i t.n.) , che maite , kakto i drugite drevni tsivilizatsii do animistichnata prirodata, smŭrtta ne se razglezhda kato pustota , praznota ili prosto lipsa na zhivot se razglezhda kato aktivna sila , kato energien igrae antagonistichen rolya za zhivota v kosmosa , toĭ se protivopostavya v sŭotnoshenie dialekticheski dopŭlvane neobkhodimi za balans na kosmicheskoto tsyalo .

Sega tova, koeto sa naĭ-populyarnite traditsii , smyata, che Yum Kimil brodi okolo domovete na bolnite i da dovedat do skŭpi lov Xibalba . Tyakhnoto prisŭstvie v tezi sluchai se zabelyazva chrez zvuka na kambani. Sled kato strakhovit Bog e blizo, vsichko, koeto moga da napravya, beshe vik ili skŭrbyat tolkova porazitelno obŭrkvashto Yum Kimil v misleneto , che e Xibalba , sled koeto toĭ premina ot .
Celtic .Mitología

Don mraka
A Don e izvesten kato Don Firineach ( " Don na istinata ") i kato " kralya na feite Don ", no sŭshto i kato " Don mraka " , bog na smŭrtta. Ima po tozi nachin tri mitichni geroi Don . Pŭrvite dve sa bazirani na mita za planinski Don , ot koyato toĭ i negovite sŭtrudnitsi ( fei ) preduprezhdavat, oblatsi se sŭbirat nepogreshimo i vinagi vyarno, che spetsialno vreme sŭbitie idva. Razlichen e sluchayat s Don mraka , proizkhozhda ot dreven epos .
Se skŭpi detaĭli , istoriyata razkazva, che Don e voenen lider na Milesians v Irlandiya po vreme na invaziyata napravi za da otmŭsti za smŭrtta na patriarkh Mil . Sluchilo se taka, che Milesians byakha ( v blizost do bregovete na Irlandiya ) na nyakoi ostrov i irlandtsite byakha dadeni tri vŭzmozhnosti: da predstavi , v bitka , ili prekarva devet den na ostrova i da otidete po-kŭsno. Kato se ima predvid , che i vŭz osnova na reshenieto na Amirgin , rezolyutsiyata e da se ostavi sled devet dni, no se vŭrna po-kŭsno da se prizemi i da nakhlue po-trudno. Vŭpreki tova , kogato se zavrŭshtat vremenno izbukhna i korabŭt Don potŭna poradi silni vetrove, koito doĭdokha i se otdelyat ot ostanalata chast ot flotiliyata vednaga sled Don kaza: "Az shte postavya pod ostrieto na mecha i kopiya Warriors koito sa na zemyata sega, no neka slyazat "

Taka Don i negoviya ekipazh zaginakha blizo Dumhacha ostrovche , ostrovche , na koito vposledstvie sa bili pogrebani . Eto zashto, s techenie na vremeto na ostrova e izvestna kato " Kŭshtata na Don " . Ot tazi legenda , mit, che Don e ureden na skalistiya ostrov se poyavi , kato predupredi, che nikoĭ nyama da doĭde na drugiya svyat, bez da minava prez doma vi, koeto toĭ predlaga kato vremenno myasto za pochivka na vsichki tezi, koito umryakha . Kakto se vizhda , mitŭt za simvolichno tŭlkuvane na deĭstvitelnata istoriya , tŭĭ kato na ostrova ima rŭka Don irlandskoto kraĭbrezhie i na teritoriyata na otkrito more , koeto predstavlyava edno svetovno sŭdbata na dushite , a drugiyat v sveta na zhivite.
Morrigan
Morrigan e kelt·ska boginya na smŭrtta , voĭna i unishtozhenie, no i na lyubovta, seksa i plodorodieto. Tya sŭs sigurnost e slozhna boginya , tŭĭ kato v nego sa Badb , Masha i Nemain bogini , obiknoveno se tŭlkuvat kato aspekti na Morrigan , boginya , koĭto e maĭka , dŭshterya i lyubovnik , ili devoĭka , maĭka i vdovitsa .
Vid Morrigan varira i se smyata, che ima sposobnostta da promenya formata si . Vŭpreki tova, vŭz osnova na razlichnite aspekti na svoyata sŭshtnost tya chesto se predstavyat kato edna krasiva zhena ili star veshtitsa , kato voin zhena pŭlno voenno obleklo ili kato vrana ili ogromen garvan , tŭĭ kato spored mitichni istorii Morrigan na boĭnoto pole kato gigant·ski garvan , vŭpreki che ponyakoga go pravi po nachina na leden vyatŭr, koĭto sledva krŭvoprolitiya.

Morrigan se izpolzva da se pozove na razgara na bitkata za igra voenni roga , koyato dava zashtita , sŭstoyashta se ne v direktna ataka na vraga, no tova vliyanie ( s tendentsiya da ot·slabva i da ne uspee da napravi protivnika ) v daden moment Key bitka. I , vŭpreki negovata slozhnost , Morrigan e predimno boginya na voĭnata i smŭrtta , taka che cherepite na zaginalite v bitka sa narecheni " zhŭlŭdi Morrigan "

No hay comentarios.:

Publicar un comentario